گره طرح های نیمه تمام فارس به کمک قرارگاه سازندگی خاتم باز می‌ شود

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، هوش السادات، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری در اجرای طرح‌های عمرانی فارس در استانداری گفت: قرارگاه خاتم بیش از ١٠ طرح مهم و حیاتی را در سطح استان فارس در دست اجرا دارد که از پیشرفت‌های قابل قبول و بالایی برخوردار است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه بسیاری از این طرح‌ها سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: آبگیری سد هایقر آغاز شده است و در سال آینده افتتاح رسمی خواهد شد و آبگیری سد نرگسی نیز اواخر سال آینده آغاز می‌شود.

در حوزه راه نیز چهارخطه کردن تنگ ابوالحیات در حال اجراست است که لایه اول آسفالت انجام شده و تنها روکش آن باقی مانده است و در تعطیلات نوروز با تمهیداتی زیر بار ترافیک می‌رود.

او به طرح‌های در دست اجرا در حوزه شهری شهرداری شیراز نیز اشاره کرد و گفت: طرح بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز تا سال آینده تکمیل می‌شود و خط دو متروی شیراز نیز برای هفته دولت سال آینده از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین به بهره برداری می‌ رسد .

هوش السادات با بیان این که اعتبار این طرح‌ها بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان است، گفت: طرح‌های در دست اجرای فارس حداکثر در سال ١۴٠٢ تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این نشست به انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی اشاره کرد و گفت: توافق شده است که این قرارگاه ٢٠ طرح عمرانی را با اعتبار بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان در فارس آغاز کند.

او با بیان این که تفاهم نامه‌هایی در حوزه بهداشت و درمان،آب، پتروشیمی ، راه، کشاورزی و زیر ساخت شهری انجام شده است ، افزود: تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا در ورودی شهر صدرا ، ساخت بیمارستان ١۴٠٠ تخت خوابی پیامبر (ص) و بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه میانرود در جنوب شهر شیراز از دیگر طرح هایی است که اجرا می شود .

ایمانیه ادامه داد: در خصوص طرح‌های راهسازی نیز ، آزادراه لامرد – پارسیان، بزرگراه فیروزآباد به جم و چهار بانده کردن محور سعادت شهر به مرودشت، سروستان و خرامه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار فارس به طرح‌های مرتبط با آب و کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد قرارگاه سازندگی چهار هزار هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های فارس ایجاد کند و سد‌های چشمه عاشق، هایقر، کوار، نرگسی، تنگ سرخ و پارسیان، شبکه‌های پایین دستی آن را احداث کند