عملیات تکمیل گازرسانی به ۱۴ روستای صعب العبور شهرستان‌های سپیدان و مرودشت آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: این طرح گازرسانی در بخش مرکزی شهرستان سپیدان و بخش کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت در دو فاز با اعتباری بیش از ۴۵۹ میلیارد ریال انجام می‌شود.
غلامعباس حسینی افزود: در فاز نخست با اجرای ۲۱ هزار و ۹۸۲ متر شبکه شامل خطوط توزیع و فشار متوسط و نصب سه واحد ایستگاه تقلیل فشارگاز، هزار و ۲۳۵ خانوار روستا‌های کربلایی محمدحسین، پلنگی، شیرمحمدی، شول بزی، شول بزرگ، کوئین، قلعه عبدا.. و دلخان از نعمت گاز بهره مند می‌شوند. برای اجرای این فاز ۱۴۵ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس در فاز دوم این طرح، تا پایان سال، گاز میهمان ۵۲۱ خانه روستایی در انگره، گردن داسی، بهشت مکان، ساران علیا و ساران سفلی و حسین آباد می‌شود. برای تکمیل این مرحله نیز ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۲۸ کیلومتر لوله گذاری پیش‌بینی شده است.
حسینی با بیان این که گازرسانی به نقاط روستایی با هدف محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی یکی از اهداف شرکت ملی گاز ایران بوده است، گفت: با تلاش و همت صنعتگران گاز استان و اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت گذر استان، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۷ روستا در فارس از مزایای گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، ۳۷۱ هزار و ۹۹۱ خانوار روستایی از این موهبت خدادادی بهره‌مند هستند و گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های ۹۲.۴۴ درصد روستا‌های فارس شده است