مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: ظرفیت بالایی در نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس استان داریم و در حال حاضر ۳۰ درصد از کتاب‌های تولیدی دفاع مقدس کل کشور متعلق به استان فرهنگی فارس است.

سعید کوشکی جهرمی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس در آیین ملی یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تن‌ها گریه کن»،گفت: کل کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس از سال ۸۸ تا ۹۸ در استان منتشر شد ۴۵ عنوان کتاب بود، اما در سال ۹۹ این توفیق را داشتیم که حدود ۶۶ کتاب و ۱۴ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس منتشر کنیم.

او افزود: اولین استانی هستیم که موفق شدیم در سال ۱۴۰۰ کتاب نقش استان فارس در دفاع مقدس را آماده کنیم که در گرامیداشت عملیات کربلای پنج رونمایی می‌شود.

کوشکی جهرمی عنوان کرد: برنامه ریزی کردیم که ۱۰۰ عنوان کتاب دیگر را تولید کنیم.

او ادامه داد: در استان فارس تمایل مدیران به مسائل اجرایی است، اما علی رغم همه مسائل و مشکلات فرهنگی، استان فارس از ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی و تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس برخوردار است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس دلیل مشکلات فرهنگی در کشور و استان را فراموشی فرهنگ شهادت دانست و گفت: ما معتقدیم دولت کنونی دولتی انقلابی است، اما اگر مدیران با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا نباشند نمی‌تواند کار جهادی انجام دهد.

کوشکی گفت: منتشر کردن و معرفی کتاب‌های بسیار فاخر از شهدای فارس که زندگی خود را وقف سرزمین ایران کردند نقش بسزایی در آشنایی مردم با فرهنگ شهادت دارد. ما حاضریم این اقدام را انجام دهیم.

او اضافه کرد: فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب و وصیت نامه شهدا راهگشای ما برای حل معضلات مربوط به فقر فرهنگی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر می‌خواهیم بیش از این با مشکلات فرهنگی مواجه نشویم باید به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار روی بیاوریم. نوشتن کتاب، تهیه فیلم‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی کمک شایانی به ترویج فرهنگ شهادت می‌کند.

کوشکی به شاخصه‌های وصیت نامه شهدا اشاره کرد و گفت: عشق به امام و ولایت، نماز، تأکید بر حجاب، روحیه جهادی و شهادت طلبی، سرافرازی ایران و تأکید به تاسی از سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) از شاخصه‌های مهم در وصیت نامه شهدا است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: شهادت قله است و قله بدون دامنه معنا ندارد. رسیدن به قله بدون عبور از دامنه ممکن نیست. این دامنه و مسیر، اخلاص، ایثار، صدق، معنویت، مجاهدت، گذشت و توجه به خدا و شهادت است.

صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این مراسم اظهار داشت: امسال هفته کتاب و کتابخوانی را با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» شروع کردیم و با برنامه انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «تن‌ها گریه کن» به صورت همزمان در سراسر کشور با هدف پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ مطالعه و گسترش فعالیت نشر به پایان می‌بریم.

انتهای پیام/