مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: خانوارهایی که مصرف آب آنها در حد الگوی مصرف و یا پایین تر از آن باشد و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش داده باشند، پاداش کاهش مصرف معادل نرخ یارانه ای آب به مبلغ ۳۳ هزار ۶۲۲ ریال به ازای هر متر مکعب دریافت می کنند.

علی جان صادق پور روز پنجشنبه ، ضوابط طرح تشویقی شرکت مهندسی آبفا کشور شامل تخصیص پاداش کاهش مصرف به مشترکین کم مصرف را تشریح کرد و خواستار همکاری مضاعف مردم استان فارس در جهت گذر از تنش آبی در شهرهای دچار بحران شد.

صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس ،  ضوابط ابلاغ شده از سوی شرکت مهندسی آبفا کشور به منظور تشویق مشترکین آب استان برای مصرف بهینه  آب را  شامل تخصیص پاداش کاهش مصرف به مشترکین کم مصرف اعلام کرد و گفت : با توجه به کاهش شدید منابع آبی به علت عدم بارش باران مناسب در طی چند سال اخیر و ضرورت همکاری مردم  فارس جهت فراهم نمودن امکان ارائه  خدمات مناسب آبرسانی و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مشترکین، لازم است هم استانی های فهیم در استفاده از این نعمت بی بدیل الهی نهایت صرفه جویی را بعمل آورند.

وی افزود: از طرفی وزارت نیرو نیز در همین راستا به منظور کاهش مصرف و تشویق مشترکین خانگی به مدیریت بهینه  مصرف آب، ضوابط تشویقی را در این خصوص ابلاغ نموده است که طبق آن، آن دسته از خانوارهایی که مصرف آب آنها در حد الگوی مصرف و یا پایین تر از آن باشد و در مقایسه با دوره  مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش داده باشند، پاداش کاهش مصرف معادل نرخ یارانه ای آب به مبلغ ۳۳ هزار ۶۲۲ ریال به ازای هر متر مکعب به آنها تعلق می گیرد .

صادق پور ، شرایطی که منجر به دریافت پاداش می شود را بیان کرد و افزود: مشترکینی که مصرف مدت مشابه سال گذشته آنها کمتر از الگو است ، به میزان کاهش مصرف نسبت به سال گذشته پاداش دریافت می کنند.

کمتر آب بریزید ، بیشتر جایزه بگیرید

مدیر عامل آبفا فارس افزود: مشترکینی که مصرف مدت مشابه سال گذشته آنها بیشتر از الگو می باشد و میزان مصرف آنها پس از ابلاغ این دستورالعمل پایین تر از الگوی مصرف شده است ، به میزان کاهش نسبت به الگوی مصرف پاداش دریافت می کنند.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در خصوص تبصره های این دستورالعمل نیز اظهار داشت: طبق ابلاغ شرکت مهندسی آبفا کشور، مصارف موضوع این ابلاغیه مشمول واحدهای دارای موانع قرائت، شکستگی، واحدهای خالی از سکنه و اقامتگاه های غیر دائم نمی شود.