سرپرست اداره کل انتقال خون فارس از مردم خواست برای اهدای خون به به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، مجید اکبرزاده افزود: در موج ششم شیوع بیماری کرونا، دوباره با کمبود ذخایر گروه‌های خونی مواجه شده‌ایم.

او افزود: اگرچه این روند با اعلام فراخوان و توزیع فرآورده‌های خونی مدیریت شده است، اما همچنان ضرورت دارد که مردم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، به بیماران نیازمند خون کمک کنند.

سرپرست اداره کل انتقال خون فارس با بیان این که بیماران تالاسمی و بیمارستان‌ها نیازمند خون روزانه هستند، اظهارداشت: به ازای هر یک مراجعه، جان سه بیمار نجات داده می‌شود.

اکبرزاده افزود : با توجه به شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصد‌ی اهد‌ای خون در دنیا هستیم، اما این میزان در ایران ۸ تا ۹ درصد بوده که نشان از توجه و اهمیت مردم به اهد‌ای خون دارد.

او با دعوت دوباره از مردم، اطمینان داد که در پایگاه‌های انتقال خون شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون فارس همچنین ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌ها و پایگاه انتقال خون نمازی شیراز را روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و روز‌های پنج‌شنبه را از ۸ صبح تا ساعت ۱۹ اعلام کرد و گفت: پایگاه قوامی هم علاوه بر ارائه خدمات از روز‌های شنبه تا چهارشنبه، در روز‌های پنج‌شنبه و روز‌های تعطیل هم از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ فعال است