رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که مبلغ ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از ۳ شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، سرهنگ کاووس حبیبی گفت: یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام می‌کند که توسط فردی که خود را دکترای حقوق و قاضی مستشار دادگستری و دارای نفوذ در دستگاه قضائی معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به کلاهبرداری از ۳ شهروند به مبلغ ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ حبیبی اظهارداشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با عناوین جعلی و با وعده‌های دروغین از قبیل حل پرونده‌های حقوقی و خرید خودرو مزایده‌ای با قیمت مناسب و با جلب اعتماد این سه شهروند از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

وی تاکید کرد: این متهم ۳۴ ساله دارای ۳ فقره سابقه کلاهبرداری بوده است که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از شهروندان خواست، فریب ظاهر آراسته افراد را نخورند و مراقب کسانی که با غصب عناوین دستگاه‌های مختلف قصد نزدیک شدن به آن‌ها را دارند باشند و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله خیلی خوب مشکوک و در صورت مواجهه با چنین افرادی سریعا با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند