رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی که به بهانه فروش ماسک نیم بها، اقدام به کلاهبردار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، سرهنگ حشمت سلیمانی افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار با مشاهده آگهی با عنوان فروش ماسک و دستکش با تخفیف ۵۰ درصدی و واریز وجه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شاکی پس از مشاهده آگهی اقدام به واریز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حساب فرد کلاهبردار کرده و پس از آن، وی دیگر پاسخگو تماس آن نبود‌ه است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه یکی از اقلام و کالا‌های بهداشتی در این ایام جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، ماسک و دستکش است، گفت: کارشناسان پلیس فتا موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم که خانمی جوان بود را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی با وعده فروش ماسک با قیمت‌های باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند؛ زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به همکاران ما اطلاع دهند