فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد که ابتدای امسال تاکنون ۳۰ تن مواد مخدر کشف و ۸ هزار متهم در این راستا دستگیر شده‌اند.

سردار رهام بخش حبییی در نشست خبری به تشریح عملکرد پلیس فارس در بخش‌های مختلف از ابتدای امسال تاکنون پرداخت و از شناسایی و دستگیری یک باند بزرگ مواد مخدر که در حوزه توزیع و فروش فعال بودند، خبر داد.

او با بیان اینکه عملیات ویژه‌ای برای شناسایی این باند انجام و در این راستا یک تن و ۵۲۶ کیلوگرم انواع مخدر که از شرق کشور وارد فارس شده بود، کشف شد، گفت: این میزان مواد در یک مخفیگاه که یک منزل مسکونی در شیراز بود، کشف شد و در این راستا سه نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری معتادین متجاهر که به صورت خرده فروشی و استعمال در شیراز اقدام به استعمال خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند هم اشاره و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۳۶۰ معتاد متجاهر جمع آوری و به مقامات تحویل داده شده‌اند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۶۰ خرده فروش نیز دستگیر شده‌اند، اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ تن مواد مخدر کشف و ۸ هزار متهم در این راستا دستگیر شده‌اند. همچنین ۶۰۵ خودرو و ۱۵۶ موتور در این خصوص توقیف شده‌اند.

او گفت: بیشترین مواد مخدر از شرق کشور و یک و قسمت جزئی هم از جنوب کشور وارد فارس می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس همچنین گفت: سرقت‌هایی مانند زورگیری، کیف قاپی و… نیز در دستور ویژه قرار گرفت و در این راستا سه باند سابقه دار شناسایی و ۱۲ نفر دستگیر شدند و به ١٢۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

حبیبی با بیان اینکه ۱۲ نفر دستگیر شده، همگی دارای سابقه کیفری بودند، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵٧ باند سارق در فارس شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و ناآرامی‌های اخیر کشور اشاره  کرد و گفت: مردم شیراز در طول تاریخ و این اتفاقات نشان دادند که جزو بهترین‌ها هستند.

حبیبی با بیان اینکه مردم شیراز همواره دنبال آرامش بوده‌اند، گفت: طی روز‌های اخیر کانالی در فضای مجازی مردم فارس و شیراز را مورد هدف قرار داده بود و تحریک می‌کرد که مردم را به وسیله بمب دست ساز و اسلحه مورد هدف قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با شناسایی ادمین‌های این کانال مشخص شد که افراد شکل دهنده آن، به جز یک نفر مابقی اطلاعی از هویت همدیگر ندارند و از طریق رسانه ایران اینترنشنال تزریق مالی شده‌اند.