مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با فوت ۱۱ بیمار کرونایی دیگر در فارس آمار جان باختگان به ۶ هزار و ۶۲۸ نفر افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تسلیت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری، یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۴۸ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۱ هزار و ۸۲۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۸۵ هزار و ۶۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۱۸۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع، ۴۴۳۰۰۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۶ هزار و ۶۲۸ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ۳۵۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون دو هزار و ۱۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی از مردم استان خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، مدافعان سلامت را در راه مقابله با بیماری کووید ۱۹ و ریشه کنی هرچه زودتر این اپیدمی، همراهی کنند.

انتهای پیام/