۳۵ استان فارسی بر اثر کرونا جان باختند و ۲ هزار و ۳۹۰ نفر دیگر در انتظار بازگشت به زندگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۳۵ هم استانی دیگر در اثر کرونا در شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۶۷۴ اعلام کرد.
دکتر عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۵۹ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۳۱ هزار و ۲۳۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۳۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر همتی از بهبودی ۲۰۰ هزار و ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
وی، وضعیت کنونی در فارس را نگران کننده دانست و با اعلام اینکه سوش غالب در کشور ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است، هشدار داد: اگر آمار مبتلایان در فارس به همین سرعت افزایش یابد، ممکن است چند شهرستان به ویژه شیراز در حالت فوق حاد درآید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازجمله استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، از مردم خواست تا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ستاد استانی مقابله با کرونا را بسیار جدی بگیرند