با فوت ۳۰ هم استانی دیگر در اثر کرونا مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس به چهار هزار و ۱۲۷ رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از وخیم بودن وضعیت سیصد و هجده بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های ICU بیمارستان‌های استان خبر داد.
دکتر سید روح الله حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۱۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۴۴ هزار و ۵۳۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۴ هزار و ۵۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۵ هزار و ۲۵۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۵۸ هزار و ۲۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او همچنین از بهبودی ۲۳۱ هزار و ۸۴۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه توصیه کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیر ضرور و دوری از دورهمی‌های خانوادگی، می‌توانیم از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنیم