۸ استان فارسی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۷ هزار و ۹۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۵۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۷ هزار و ۸۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر عبدالرسول همتی با بیان این که تست ۳۲۸ بیمار جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است افزود: مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، دو هزار و ۴۸۶ نفر است که از این تعداد، ۲۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
وی با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر بر اثر این بیماری در روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۶۸ نفر اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۸۴ هزار و ۵۲۲ نفر از ابتدای شروع کرونا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
وی با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون و ۸۰ هزار و ۳۴۳ دوز واکسن در نوبت اول و ۸۳۲ هزار و ۶۸۰ دوز واکسن در نوبت دوم به مردم استان تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳ دوز رسیده است.
دکتر همتی همچنین از ارائه خدمات تشخیص سرپایی، معاینه و درمان به هزار و ۵۲۳ بیمار مشکوک و دارای علائم مراجعه کننده به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) در فارس خبر داد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا و دانش آموزان سال آخر متوسطه انجام می‌شود، افزود: از امروز متولدان یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳ فراخوان شده اند تا برای دریافت واکسن با نام نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/ و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسناسیون مراجعه کنند