با جانباختن ۶ هم استانی دیگر، مجموع جانباختگان ناشی از کرونا در فارس به ۴۶۲۵ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۱۸ هزار و ۶۷۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۴ هزار و ۶۲۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۵ هزار و ۸۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۰ هزار و ۵۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۶۲۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۶ هزار و ۷۵۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او با این توصیه که مردم در روز‌های تعطیل، بیشتر از خود و اطرافیان مراقبت کرده و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند، بر رعایت جدی‌تر اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و ضدعفونی و شستشوی مرتب دست‌ها نیز تاکید کرد.