معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فوت ۱۴ هم استانی دیگر، شمار جانباختگان کرونا در فارس از آغاز شیوع به هفت هزار و ۷۵۶ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۵۱ هزار و ۷۳۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۰۳ هزار و ۲۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته او؛ از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۵۳۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۵ هزار و ۹۴۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۵۰ هزار و ۱۹۹ مورد تست سریع انجام شده و ۹۷ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۱۶۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده می‌گوید: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۷۵۶ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۸۴ هزار و ۷۰۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۸۹ هزار و ۳۳۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۳۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۵ هزار و ۳۲۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۶۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام