کتیبه سقف بارگاه امام حسین (ع) که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتیبه سقف قبور مطهر شهدای ۷۲ تن با حضور مسئولان لشکری و استانی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز صبح در حاشیه بازدید از مرحله پایانی ساخت سقف بارگاه امام حسین (ع) در سخنانی اظهارداشت: با دست هنرمندان و صنعتگران شیرازی شاهد نوشتن و نصب نام تک‌تک اصحاب امام حسین (ع) بر روی سقف آرامگاه نشان از ارادت این خطه از میهن اسلامیمان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

او بیان کرد: حرکت ارزشمند و روحانی که از سوی عتبات عالیات استان در محل پادگان زرهی انجام شده قابل‌تقدیر است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این دیدار افزود: نوشتن اسامی اصحاب امام حسین (ع) بر روی سقف حضرت از سوی هنرمندان فارسی و شیرازی به مرحله نهایی رسیده و به‌زودی آماده حمل به عراق و نصب در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به اینکه تمامی نیرو‌های مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران خادمان امام حسین (ع) هستند و ظرفیت بسیجیان در توسعه حرم امام حسین (ع) به کار گرفته می‌شود، گفت: سهم سپاه در توسعه سهم بارگاه امام حسین (ع) و نیز ساخت صحن عقلیه بنی‌هاشم حضرت زینت (س) ۶ هزار متر است.

او ضمن تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تصریح کرد: استان فارس در ساخت، بهسازی و توسعه حرم‌های عتبات عالیات پیش‌گام بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در ادامه این بازدید تصریح کرد: در ساخت سقف قبور شهدای ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) از سازه‌های چوبی، شاه گره و چوب ساج استفاده شده است.

اسکندر قاسمی بیان داشت: گره کاری، معرق‌کاری، خاتم‌کاری منحصربه‌فرد در رنگ‌های مختلف با چوب نارنج، عناب و گردو از دیگر مواردی که در این سازه مورد استفاده قرار گرفته است.

او اضافه کرد: ساخت سقف حدود ۳ سال طول کشیده و پس از رنگ‌آمیزی آماده ارسال به عراق است.

انتهای پیام/