سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولید محصول انگور این شهرستان نسبت به پارسال کاهش ۷۰ درصدی داشته باشد.

محمد حسین ترابی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات اظهار کرد: پیش بینی می‌شود میزان تولید محصول انگور تاکستان‌های این شهرستان نسبت به پارسال کاهش ۷۰ درصدی داشته و به ۱۵ هزار تن برسد.

او با اشاره به سطح ۳ هزار و ۵۰۰ هکتاری تاکستان‌های این شهرستان، تصریح کرد: به علت وقوع خسارت‌های مکرر انگور امسال این شهرستان بدون کیفیت بوده و بیشتر به منظور تولید کشمش فراوری خواهد شد.

به گفته او، برداشت انگور در شهرستان بوانات از اواخر مرداد ماه شروع می‌شود و تا اواخر مهر ماه به طول می‌انجامد.

این مقام مسئول با اشاره تغییرات اقلیمی و وقوع عوامل قهری متعدد در طول امسال، تصریح کرد: سرمازدگی و کاهش دما به زیر صفر درجه، خشکسالی و تبدیل باغ‌های درجه یک به باغ‌های درجه ۲ و ۳ و ترکیدگی حبه در نتیجه افزایش رطوبت ناشی از باران و سیلاب تابستان از عوامل دخیل در کاهش تولید و خسارت‌های مذکور هستند.

ترابی زاده با بیان اینکه راهکار برون رفت از بحران‌های اقلیمی و طبیعی به کار گیری تدابیر مدیریتی در احداث تاکستان‌های جدید است، اضافه کرد: ایجاد باغ‌های تجاری با کاشت ارقام مطلوب و استفاده از روش‌های نوین کاشت مانند داربستی از جمله این تدابیر است.

او افزود: با پرداخت تسهیلات کم بهره به بهره برداران می‌توان به اصلاح باغات کمک‌های شایانی کرد و پایداری تولید را در منطقه حفظ کرد.