مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از کاشت پاپایای بذری برای دومین بار در این شهرستان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، علیرضا بصیری گفت: کاشت این محصول به‌صورت گلخانه‌ای ودر سطح ۵۰۰۰ متر مربع در خردادماه سال جاری انجام شده است.
به‌گفته وی؛ رقم این گیاه از نوع Red Lady است وزمانی که به ارتفاع یک متری می‌رسد؛ شروع به گل‌دهی می‌کند و معمولا ۱۲ ماه پس از کاشت، اولین محصول آن به‌دست‌می‌آید.
او تصریح‌کرد: پاپایا که در ایران به خربزه‌درختی معروف شده؛ میوه‌ای استوایی است؛ گیاهی دوپایه بوده و با بذر تکثیر می شود که نیاز به دما و رطوبت بالا دارد؛ شبیه به انبه و بامزه شیرین است و بسته به شرایط، هر درخت بیست تا صد عدد میوه تولید می‌کند که وزن هر کدام، دویست‌و‌پنجاه تا پانصد گرم است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز یادآورشد: این محصول گلخانه‌ای از نوع رقم “پاکوتاه بنگالی”، در سال ۱۳۹۹، برای نخستین‌بار در فارس و نی‌ریز به‌ثمرنشست و این استان را در چرخه تولیدکنندگان جهانی میوه “پاپایا” قرارداد.
بصیری همچنین اضافه‌کرد: خربزه درختی بومی مناطق گرمسیری آمریکا و مکزیک است و در کشورهای هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود که کاشت آن در ایران برای اولین بار در شهر یزد انجام‎شد و دارای خواص فراوانی چون، تقویت سیستم ایمنی، گوارش، بینایی و کنترل قندخون است.