رییس سازمان صمت فارس گفت:برای جلوگیری از خام فروشی کارخانه فرآوری مواد معدنی فلزی در استان توسط ایمیدرو راه اندازی می‌شود

کارخانه فرآوری مواد معدنی فلزی در فارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش آینه فارس،ییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: طبق مفاد تفاهمنامه با ایمیدرو، مواد معدنی حاصل از فعالیت‌های اکتشافی فقط در صنایع معدنی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ همچنین برای جلوگیری از خام فروشی نیز کارخانه فرآوری مواد معدنی فلزی در استان توسط ایمیدرو احداث و راه اندازی می‌شود.
حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه برنامه ریزی و هدف گذاری در بخش معدن مبتنی بر توسعه و ایجاد صنایع معدنی است، بیان کرد: زیربنای توسعه معدن و صنایع معدنی اکتشاف است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس اکتشاف معادن در حال پیگیری است، یادآور شد: اکتشافات جدید در استان تاکید بر کشف معادن فلزی است که امیدواریم با کشف معادن خوب زمینه جذب سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع پایین دستی بخش معدن فراهم شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه ۳۷ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده است، گفت: از این میزان ۲۳ نوع ماده معدنی در حال برداشت است و در زمان حاضر ۶۹۵ پروانه بهره برداری، ۱۴۲ گواهی کشف، ۲۹۹ پروانه اکتشاف در استان صادر شده و با استخراج ۵۳ میلیون تن در سال، بیش از ۹ هزار شغل ایجاد کرده است