استاندار فارس گفت: احیای کارخانه‌های راکد و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی جدید با ظرفیت اشتغالزایی بزرگ به عنوان اقدامی مهم در دستور کار قرار دارد

به گزارش آینه فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت واحد‌های راکد استان در شیراز افزود: میزان اشتغالی که در نتیجه احیای کارخانه‌های راکد ایجاد و احیا می‌شود برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

استاندار فارس ادامه داد: یکی از کارخانه‌های راکد استان کارخانه آزمایش مرودشت بود که در خردادماه امسال فاز نخست تولید آبگرمکن آن راه اندازی شد و بر اساس یک مصوبه ابلاغی، امروز باید شرایط لازم برای افزایش اشتغال این کارخانه‌ها فراهم باشد.
وی، با اشاره به بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه آزمایش مرودشت در جریان سفر استانی (۲۲ مهرماه ۱۴۰۰) اظهار داشت: این کارخانه تاکنون نتوانسته تعهدات خود را در زمینه اشتغالزایی به طور کامل عملی کند و چنانچه تا پایان شهریور امسال تعهدات داده شده در بحث ایجاد اشتغال را محقق نکند، استانداری بحث مزایده را از مسیر قانونی در دستگاه قضایی دنبال خواهد کرد.
ایمانیه گفت: استانداری فارس در این مدت نسبت به اقداماتی که مدیران این کارخانه‌ها در اولویت قرار داده‌اند انعطاف بسیاری نشان داده، اما برخی از مدیران این کارخانه‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند
تعلل در انتقال کارخانه روغن نرگس شیراز
استاندار فارس، با اشاره به طولانی شدن فرایند خروج کارخانه روغن نباتی نرگس از شهر شیراز گفت: مدیران این کارخانه نیز اقدامات لازم را برای انتقال این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی انجام نداده‌اند و به رغم اخطار‌های محیط زیستی ۳۱ ساله، اما همچنان در بحث جانمایی و شروع پروژه کارخانه جدید تعلل شده است.

ایمانیه افزود: هدف ما در گام نخست حفظ اشتغال فعلی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و انتقال کارخانه پس از اتمام کارخانه جدید است.

احتمال مزایده کارخانه قند ممسنی
وی، در خصوص وضعیت کارخانه قند ممسنی هم گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یک مصوبه مبنی بر راه‌اندازی این کارخانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ داشته است که بر اساس آن اگر مدیران کارخانه اقدام به راه‌اندازی این واحد تولیدی تا زمان مقرر نکنند موضوع به مزایده گذاشتن کارخانه عملیاتی خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به عدم انجام تعهدات مدیران، این کارخانه هم با مزایده به سرمایه‌گذار جدید سپرده خواهد شد.

واگذاری آی تی آی به سرمایه‌گذار جدید
وی در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده برای کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران (آی. تی. آی) آی تی آی نیز گفت: بر اساس آخرین تصمیمات مقرر گردید که این کارخانه در قالب مزایده کامل به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود تا ابتدا مطالبات کارگران و سپس سایر مطالبات پرداخت و در عین حال راه‌اندازی مجدد نیز صورت پذیرد.
او گفت: کارخانه آی تی آی یک ملک غیر موثر بر روند تولید در خیابان اردیبهشت شیراز دارد که در رهن بانک قرار داشته و مقرر بوده که این ملک به فروش رسیده و ۵۰ درصد از پول حاصل از فروش آن به تسویه بدهی‌های کارگران و مطالبات بازنشستگان و ۵۰ درصد دیگر هم به بانک تجارت داده شود.

لزوم تسریع در راه اندازی کارخانه کاغذ زاگرس
استاندار فارس، با تاکید بر لزوم راه اندازی سریعتر کارخانه کاغذسازی زاگرس بر اساس دستور رئیس جمهور برای کمک به راه اندازی سریع این پروژه در حال احداث گفت: بانک صنعت و معدن تامین اعتباری که مدیران این کارخانه مدنظرشان بوده را متقبل شده و این اعتبار به زودی به این کارخانه تزریق خواهد شد.

راه اندازی شهرک دارویی بیضا در دستور کار
وی، در خصوص راه اندازی نخستین شهرک دارویی فارس در بیضا هم گفت: این مهم نیز به عنوان یک پروژه کلان در دستور کار قرار دارد. هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز برای این شهرک نیز به شکل فازبندی فراهم خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: قرار است که یک شهرک سبز در این مکان مستقر شود و صنایع غیر آلاینده نیز در آن مستقر شوند