بر اساس اعلام رییس شورای اسلامی شیراز ،اعضای دور ششم شورا ، از بین ۱۴گزینه ذیل ،شهردار آینده کلان شهرشیراز را انتخاب خواهند کرد.

بر اساس اعلام رییس شورای اسلامی شیراز ،اعضای دور ششم شورا ، از بین ۱۴گزینه ذیل ،شهردار آینده کلان شهرشیراز را انتخاب خواهند کرد.
در ذیل به معرفی ۱۴گزینه مد نظر شورا بر اساس سوابق کاری آنها که در دسترس بوده است می پردازیم .

◀️۱-مهندس محسن اردکانی
دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است که در سوابق مدیریتی و اجرایی خود مسئولیت هایی از جمله پنج سال رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ تهران، و معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس در دوران استانداری حسین صادق عابدین،را برعهده داشته است.
اردکانی که از اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب استان فارس است ،در انتخابات ریاست جمهوری حامی آیت الله رییسی بوده است.

◀️۲-سیاوش بدری
سرهنگ سیاوش بدری هم اکنون مدیر موسسه فجر قرارگاه خاتم الانبیا است که در زمینه برخی پروژه های عمرانی در استان فعالیت دارد.
از سایر سوابق اجرایی ایشان اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

◀️۳-مهندس سید احسان اصنافی
مهندس اصنافی هم اکنون عضو شورای اسلامی دوره ششم شهر شیراز است و در دوره چهارم نیز عضو و نایب رییس شورا بوده است.
اصنافی همچنین بیشتر در شرکت ها بخش خصوصی در زمینه امور عمرانی و ساخت مسکن فعالیت داشته است.

◀️۴-مهندس حمید کشتکار
اهل داراب است ،وی هم اکنون قایم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز است
کشتکار پیشتر ،مدیر کلی دفتر امور شهری استانداری فارس،مدیریت سازمان پسماند شهرداری ،مدیریت حقوقی در شورای عالی استان ها را برعهده داشته داشته است.

◀️۵-مهندس ناصر شمس
وی دارای تحصیلات در رشته الکترونیک است و سوابقی نظیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در زمان شهرداری مهندس پاک فطرت،رییس دانشگاه فنی و حرفه ای باهنر شیراز ،مدیر کل فنی و حرفه ای استان و…را در کارنامه دارد.

◀️۶-محمود میرزایی
وی سال ۹۸ با حکم رحیمی استاندار فارس به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری فارس منصوب شده ،هم اکنون نیز این سمت را در اختیار دارد.
میرزایی همچنین مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس نیز در کارنامه دارد

◀️۷-مهندس علی معایر
از سوابق ایشان اطلاعات زیادی در دسترس نیست
مهندس معایر مهندسی عمران دارد و درحال حاضر عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سدو عمران پارس گستر وابسته به وزارت دفاع است که بعنوان پیمانکار در برخی پروژه های عمرانی استان فارس و شهرداری شیراز حضور دارد .

◀️۸-مهندس علیرضا صحراییان
مهندس صحراییان از مدیران جوان بومی استان فارس است
وی دارای مهندسی عمران،کارشناسی ارشد شهرسازی و دکترای مدیریت استراتژیک است و کار خود را از مدیریت پروژه سد سلمان فارسی با ۲۵ سال سن و ۱۰۰۰ نفر نیرو در اواخر دهه ۷۰آغاز کرد، پس از اجرای موفقیت آمیز این سد،با کسب اکثریت آرا شورای شهر، در ۲۹ سالگی بعنوان شهردار جهرم ۱۳۰هزارنفری انتخاب و در جهرم نیز با اجرای طرح های متعدد عمرانی و زیربنایی رضایت شهروندان این شهر را کسب کرد و این سبب شد که مدیر کلی دفتر فنی استانداری فارس به وی واگذار شود، سابقه ۵ ساله بعنوان عضو هیات مدیره شرکت آبفای استانو ،معاونت استاندار و فرماندار ویژه جهرم نیز از دیگر مسولیت های صحراییان است.
وی سپس به قصد کاندیداتوری مجلس از سمت خود استعفا داد و در لیست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب قرارگرفت اما با اختلاف نزدیک نتوانست در مقابل ،رضایی کوچی نماینده چهار دور مجلس ،به مجلس راه یابد، وی پس از آن و از اردیبهشت سال۱۳۹۹تاکنون معاونت عمران توسعه حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ را برعهده دارد.
صحراییان همچنین در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری نیز درقامت رییس ستاد انتخاباتی عدالت طلبان ایران اسلامی حامی آیت الله رییسی بود.
باتوجه به شعار شورای ششم شیراز درخصوص توجه ویژه به سومین حرم اهل بیت و نیز رویکرد اجرایی و سوابق و اشراف مهندس صحراییان به این موضوع ، و ارتباط و تعامل نزدیک وی با امام جمعه شیراز حضور او در سکان هدایت شهرداری شیراز می تواند این امر را تحقق بخشد.

◀️۹-محمد فرخ زاده
متولد۱۳۵۴/ کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و مدیریت شهری
فرخ زاده که هم اینک عضو شورای شهر شیراز است در دوره سهرداری مهندس پاک فطرت،معاون فرهنگی شهرداری را برعهده داشت
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ، مدیر عامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری  ، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی وعضو هیات مدیره سازمان نوسازی و احیا بافتهای فرسوده وعضو هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز از دیگر سوابق فرخ زاده است.
باید دید آیا فرخ زاده برای رسیدن به سکان شهرداری می تواند اکثریت آرای سایر اعضای شورایی که خود نیز عضو آن را کسب کند؟

◀️۱۰-علی حسین رعیتی فرد
سردارعلی حسین رعیتی فرد هم اکنون رییس سازمان بسیج کارگری کشور است.
وی پیش این سمت هایی همچون بخشدار مرکزی شیراز،مدیر کل دفتر شهری استانداری فارس و فرمانداری جهرم را نیز تجربه کرده است .

◀️۱۱-سعید معصومی
هم اکنون از مدیران شهرداری شیراز است که در دوران مدیریت شهرداران مختلف ،در پست های شهرداری حضور داسته
تحصیلات وی کارشناسی مهندسی عمران است.
کارشناس شهرسازی  معاونت فنی وشهرسازی
شهردار منطقه هفت شیراز :شهریور ۸۷ تا اسفند۹۴
رئیس سازمان سیما و منظر شهری: اسفند ۹۴تا  بهمن ۹۶
کارشناس شهرسازی :بهمن ۹۶  تا مرداد ۹۸
شهردار منطقه هفت : از شهریور۹۸ از سوابق ایشان است.

◀️۱۲-مهندس آرش فرج زاده
نیز از مدیران شهرداری شیراز در ۱۵سال اخیر است که در دوران مهندس اسکندر پور قائم مقام شهرداری این کلانشهر را برعهده داشته ، فرج زاده پیش از این معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز بود وی همچنین دارای سوابق اجرایی همچون معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از سال ۹۳ تا ۹۶، شهردار منطقه یک شیراز از سال ۹۱ تا ۹۳، شهردار منطقه دو شیراز از ۸۴ تا ۹۱ و مدیر شهرسازی شهرداری شیراز از سال ۸۳ تا ۸۴ است
بر اساس گمانه زنی ها و در ابتدای از این قرار بود فرج راده توسط شورای ششم سرپرست شهردار شود که به نظر می رسد به علت وجود اختلاف در اعضا ،این امر محقق نشد.

◀️۱۳-مهندس محمود رضا طالبان
طالبان دارای مدرک مهندسی عمران ، کارشناسی ارشد شهرسازی و دانشجوی دکتری شهرسازی (در مرحله دفاع از پایان نامه) است و سوابق اجرایی بشرح زیر دارد؛
 کارشناس دفترفنی استانداری فارس۵سال
 شهردارلارستان۳سال
 معاون فنی دفترفنی استانداری فارس/۲سال
 مدیر طرح توسعه دانشگاه صنعتی شیراز/۲سال
 شهردار منطقه تاریخی وفرهنگی شیراز/۳سال
 مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس(عمران وبهسازی شهری–وزارت راه وشهرسازی)/۷سال
نایب‌رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهرشیراز/۴سال
وی در شورای ششم نیز کاندیدا بود که از راهیابی به جمع ۱۳عضو شورا باز ماند.
◀️۱۴-مهندس مهدی جمالی‌نژاد
متولد اصفهان است
وی هم اکنون معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پیش از آن نیز شهردار پیشین شهرهای اصفهان و یزد است.
گرچه جمالی نژاد رزومه مناسبی دارد اما به نظر می رسد عواملی نظیر غیر بومی بودن و آشنایی کم به شیراز و دیدگاه و گرایش سیاسی متمایل به اصلاح طلبان،او را از رسیدن به شهرداری شیراز دور کند.