مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز از پذیرش ۵۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان فارس خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، دکتر سید روح اله حسینی گفت: از مجموع چهار هزار و ۵۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۳۹۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته، ۵۲۰ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، در حالی که تنها حدود ۳۶۰ بیمار از این بخش‌ها مرخص شده اند؛ این مساله بیانگر این است که تعداد بیماران بستری بسیار بیشتر است و پیک پنجم در نزدیکی قله به سر می‌برد.

دکتر حسینی از جان باختن ۴۰ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را شش هزار و ۱۲۰ نفر عنوان کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طول بحران بیماری کووید ۱۹، در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۷۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده است و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۵ هزار و ۴۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۵۹ هزار و ۵۱۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۰۹ هزار و ۴۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از بهبودی ۳۵۹ هزار و ۳۴۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مراجعه به موقع به مراکز معتبر درمانی، عامل حفظ جان بیماران

او با بیان اینکه بیمارانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، وضعیت عمومی بدتری نسبت به قبل دارند، مواجهه با این شرایط را به دو عامل مرتبط دانست و توضیح داد: بی توجهی برخی بیماران به تغییرات بالینی خود و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی از سویی و اقدام به خود درمانی از سویی دیگر، موجب بروز این مشکل شده است.

دکتر حسینی افزود: در کشور ما خدمات درمانی به دو شیوه طب سنتی و طب مدرن در مراکز معتبر و رسمی ارائه می‌شود و بیماران به صورت اختیاری می‌توانند شیوه درمان خود را انتخاب کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مردم استان و به ویژه بیماران خواست تا به جای عمل به توصیه‌های افراد ناآگاه، به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند و در صورت توصیه ارجاع به بیمارستان، زودتر اقدام کنند تا دچار عارضه‌های جدی نشوند