این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سهام آسیا اقیانوسیه نوسان کردند، مردم چقدر در بانک‌ها ذخیره کردند؟ برنج خارجی همچنان رکوردار نوسان قیمت در بهمن ماه ۹۹، طلا گران شد، کاهش نرخ سکه در بازار دیروز و شیرینی شب عید را گران نخرید را در بر دارد.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس قرمز شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سهام آسیا اقیانوسیه نوسان کردند، مردم چقدر در بانک‌ها ذخیره کردند؟ برنج خارجی همچنان رکوردار نوسان قیمت در بهمن ماه ۹۹، طلا گران شد، کاهش نرخ سکه در بازار دیروز و شیرینی شب عید را گران نخرید را در بر دارد.

شاخص کل بورس قرمز شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ واحد رسیده بود، امروز در دقایق ابتدایی فعالیت بازار، نماگر کل با افت بیش از سه هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۰۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۷ درصد معادل ۱۴۳ هزار و ۲۱۸ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۴ هزار و ۶۴ تومان رسیده است.

افزایش ارزش سهام عدالت در بازار امروز

سهام آسیا اقیانوسیه نوسان کردند

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی در معاملات امروز، دوشنبه، نوسان کردند که سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس این هفته فدرال‌رزرو هستند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۱۵ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن ۰.۳۳ درصد بالا آمد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۶۸ درصد افت کرد؛ اما هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۷ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۴ درصد رشد کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۱ درصد پایین آمد.

مردم چقدر در بانک ها ذخیره کردند؟

بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان آذر ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۳۵۲۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۲.۴ و ۲۹.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۸۹۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸۷۳۰ میلیارد تومان است.

شیرینی شب عید را گران نخرید

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران قیمت شیرینی شب عید را اعلام کرد. علی بهره مند در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه قیمت شیرینی شب عید همان قیمت های مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است، گفت: در واحدهای درجه یک قیمت هرکیلو شیرینی زبان، پاپیونی و گل محمدی ۵۰ هزارتومان، کیک یزدی ۳۸ هزارتومان و شیرینی تر کیلویی ۶۰ هزارتومان است.

برنج خارجی همچنان رکوردار نوسان قیمت در بهمن ماه ۹۹

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، با توجه به روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در یک سال گذشته، در بهمن ماه امسال برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با ۱۲۲.۵ درصد و گوشت گوسفندی (مخلوط) با ۳۵ درصد بیشترین و کمترین افزایش قیمت را داشته است.

طلا گران شد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر نگرانی از تورم آمریکا رشد کرد. بسته مالی بزرگ ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن به تصویب رسیده است و کارشناسان معتقدند، این بسته در کنار تسریع روند ریکاوری اقتصادی آمریکا باعث ایجاد تورم خواهد شد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۲۷.۵۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۲۷ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۲۴.۴۰ دلار رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس نقره در بورس نیویورک ۰.۶۱ درصد رشد کرد و به ۲۶.۰۷ دلار رسید.

کاهش نرخ سکه در بازار دیروز

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران دیروز (یکشنبه) با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، به رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون  و ۵۰ هزارتومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

روند نرخ دلار در روزهای پایانی سال

برخی از معامله‌گران بازار ارز در حال‌ حاضر تمایلی ندارند که در موقعیت خرید قرار بگیرند. آنها تصور می‌کنند که ممکن است، ایران و آمریکا به توافقاتی دست پیدا کنند و حداقل بخشی از تحریم‌ها لغو شود یا اینکه مقداری از دارایی‌های بلوکه‌شده ارزی ایران در کشورهای دیگر آزاد شود. این موضوع موجب شده است شماری از بازیگران ارزی با احتیاط در بازار گام بردارند. شمار دیگری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند، پیش از تعطیلات نوروز به‌طور کلی ریسک خاصی را برای خرید یا فروش نکنند و بیشتر تماشاچی اتفاقات باشند. به گفته فعالان، این دسته از معامله‌گران بیشتر ترجیح می‌دهند با توجه به نقاط حمایتی و مقاومتی دلار رفتار خود را تنظیم کنند. در شرایط کنونی مرز ۲۵ هزار تومانی تبدیل به ممنوعیت بزرگی برای بازیگران افزایشی شده است. در آن‌سو، برای کاهشی‌های بازار شکست محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بسیار دشوار بوده است. برخی از بازیگران کاهشی باور دارند در صورتی‌ که دلار زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بسته شود،‌ قیمت اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان دچار افت خواهد شد. با این حال، نوسانات روزهای اخیر بازار به‌ صورتی بوده است که به نظر می‌رسد، دلار در پایان سال در دامنه محدودی حرکت خواهد کرد و خبری از نوسانات سنگین نخواهد بود. البته گروهی باور دارند، بازارساز در روزهای پایان سال عرضه ارز را افزایش خواهد داد تا قیمت دلار در سطح پایین‌تری قرار بگیرد. /دنیای اقتصاد

طلای سیاه به ۷۰ دلار نزدیک شد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، با امید به بازگشت سریع اقتصاد جهانی و بهبود تقاضای نفت رشد کرد. تا ساعت ۷:۱۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۸۸ درصد رشد کرد و به ۶۹.۸۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۹۶ درصد جهش کرد و به ۶۶.۲۴ دلار رسید. همچنین قیمت نفت خام در روزهای اخیر تحت تأثیر تصمیم اوپک پلاس برای عدم افزایش تولید این گروه تقویت شده است. هفته گذشته قیمت نفت خام برنت با خبر حمله حوثی‌های یمنی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی با جهشی بزرگ به ۷۱ دلار رسید که بالاترین قیمت در سیزده ماه اخیر بود.

سرعت گیر ۶۰ هزار دلاری بیتکوین

بیتکوین پس از رسیدن به کانال ۶۰ هزار دلاری روند صعودی پرشتاب خود را از دست داد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بیتکوین که در روزهای اخیر روند پرشتابی از کانال ۴۰ هزار دلار تا ۶۰۰۰ دلار داشت پس از فتح کانال ۶۰ هزار دلاری دچار یک وقفه حرکتی شد که دلیل اصلی آن افزایش فشار فروش بوده است. بیتکوین طبق برخی از تحلیل ها این پتانسیل را خواهد داشت که قله ۱۰۰ هزار دلاری را در سال جاری فتح کند. مایکرو استراتژی در جدیدترین خرید خود ۷۵ میلیون دلار دیگر بیتکوین خریده است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۰ هزار و ۵۹.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۷۳.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۲۶ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۶۷.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۹ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۸ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۶.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۴ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۲۵ درصد کاهش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۱.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۳ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۱۸.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۶ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۲۹.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۲۴ درصد افزایش

شوک به معاملات ارزهای مجازی در هند

به نقل از راشاتودی، یک مقام دولتی هند به رویترز خبر داد، دولت این کشور به دنبال تصویب قانونی برای منع معاملات ارزهای دیجیتال و جریمه افرادی که این ارزها را معامله یا نگهداری می‌کنند، می‌باشد. طبق این لایحه که یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد ارزهای مجازی در جهان است، در اختیار داشتن، تولید، فعالیت‌های ماینرها، معامله و انتقال ارزهای دیجیتالی جرم خواهد بود. این لایحه همچنین با بیانیه‌های قبلی دولت هند مطابقت دارد. پیش از این در ماه ژانویه دولت خواهان راهکاری برای ممنوعیت ارزهای مجازی خصوصی مانند بیت‌کوین شد و اعلام کرد باید زیرساخت‌های لازم برای تولید ارز دیجیتال دولتی فراهم شود. این مقام آگاه خبر داد که طی این قانون جدید به دارندگان ارزهای دیجیتالی شش ماه فرصت داده خواهد شد تا دارایی‌های خود را نقد کنند و پس از این مدت با افراد مجرم برخورد خواهد شد. اگر دولت نارندرا مودی بتواند با در دست داشتن اکثریت پارلمان این قانون را اجرایی کند، هند اولین کشوری خواهد بود که داشتن ارزهای دیجیتالی را جرم دانسته است.

پیش بینی وضعیت بورس در بهار ۱۴۰۰

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه اصلاح قیمتی که در چند ماه اخیر انجام شد زمینه مساعدی را برای ایجاد تعادل در بازار سرمایه فراهم کرده است، اظهار کرد: هرچند تصورات غیرکارشناسی وجود دارد، مبنی بر اینکه دامنه نوسان نامتقارن باعث بازگشت تعادل نسبی به بازار سرمایه شده است، در صورتی که این تصور اشتباه محض است. ذات و درون بازار نظام عرضه و تقاضا را به سطحی رسانده است که شرکت های پر وزن مانند پالایشی، پتروشیمی، فولاد، کانی و… تعدیلات قیمت داشته داشتند و اکنون به نقطه ارزنده برای سرمایه گذاری بلند مدت و میان مدت رسیده اند. از طرف دیگر نرخ ارز ثبات نسبی را تجربه می کند و باعث انفعال در سایر بازارها از جمله بازار مسکن شده است. در این روزهای باقی مانده اتفاقی در شاخص رخ نمی دهد. اما در ماه های ابتدایی سال آینده به دلایل مذکور با محوریت تجربیاتی که در سال ۱۳۹۹ رخ داده است، نگاه به ارزش ذاتی سهم ها، محور اصلی تحلیل ها خواهد بود. به نقل از ایسنا؛ این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقطه با طراوت بازار سرمایه تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه است، توضیح داد: کلیه طیف ها در انتخابات سعی میکنند با تشویق و اعلام حمایت از بازار سرمایه به منظور جلب نظر مردم و ۵۰ میلیون سهام دار در بورس، اقدام کنند و این موضوع در کنار اصلاح قیمت ها و انفعال سایر بازارها قرار می گیرد و وضعیت بازار سرمایه در این سه ماه امیدوارکننده است.