مدیرکل حج و زیارت فارس:بیش از ۷۱ هزار و ۴۵۰ استان فارسی برای زیارت اربعین در سامانه سماح پیش ثبت نام کرده اند

به گزارش آینه فارس ، علیرضا زینلی گفت: پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از ۱۰ تیر امسال در سامانه سماح به نشانی Samah.haj.ir آغاز شده است و تاکنون بیش از ۷۱ هزار و ۴۵۰ نفر برای زیارت اربعین امسال اعلام آمادگی کرده‌اند.

او افزود: علاقه مندان به شرکت در این پیاده روی، می توانند تا پایان وقت روز جمعه ۲۱ مرداد برای نام نویسی به این سامانه مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت فارس با تاکید بر این که زایران برای پیش ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر ثبت نام اینترنتی، می توانند به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز در سطح استان فارس مراجعه کنند از مشتاقان زیارت پیاده روی اربعین حسینی فارس خواست که نام نویسی خود را به لحظات پایانی موکول نکنند و توجه به نکات مطرح شده در سامانه سماح درباره شیوه نامه های تدوین شده بهداشتی، واکسیناسیون، ضروری است.

او تاکید کرد: زمان ثبت نام نهایی متقاضیان نیز در روز‌های آینده اعلام خواهد شد تا پس از پایان پیش ثبت نام، مرحله نام نویسی نهایی و اعزام‌های اربعین حسینی ۱۴۰۱ مشخص شود.

مدیر حج و زیارت فارس افزود: در این مرحله در سامانه سماح فقط پیش ثبت نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست.

زینلی گفت: بر اساس اعلام کمیته اربعین حسینی، چنانچه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تعداد زایران زیارت اربعین در نظر گرفته شود، ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند اعلام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت فارس تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام از شرایط الزامی تشرف است