به مناسبت عید سعید فطر و روز شیراز، کاشت ۱۰۰ هزار اصله نارنج در شیراز آغاز شد که تا پایان امسال ادامه دارد

به گزارش آینه فارس ،عضو شورای شهر شیراز گفت: پویش بهار نارنج با تمرکز بر شیراز شهر بهار نارنج و افزایش سرانه فضای سبز شهری و مشارکت شهروندان در اجرای طرح‌های زیست محیطی آغاز شد و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.
افسانه خواست خدایی افزود: در این طرح شهروندان می‌توانند با کاشت نارنج در منازل و محله خود در حفظ و نگهداری آن‌ها مشارکت کنند.
عضو و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز ادامه داد: بر اساس پیش بینی و سیاست گذاری‌های انجام شده، پویش بهار نارنج با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله نارنج و افزایش سرانه فضای سبز بویژه در مناطق کم برخوردار تا پایان امسال با همکاری مناطق شهرداری و شهروندان اجرا می‌شود.
روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز هم با اعلام اینکه شیراز معروف و شناخته شده با بهار نارنج است و این نقش و اعتبار و سابقه قابل انتقال به شهر دیگری نیست، گفت: با توجه به مطالبات و پیشنهادات مردمی در خصوص افزایش سرانه فضای سبز شهری و کاشت گونه‌های مثمر و سازگار با اقلیم شهر شیراز و در راستای ترویج فرهنگ درختکاری، پویش بهار نارنج به مناسبت روز شیراز و با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت نارنج در مناطق ۲ و۳ و ۵ آغاز و تا پایان امسال در محلات و مناطق مختلف اجرا می‌شود.
رضا مسعودی، شهردار منطقه پنج شیراز هم با اشاره به اینکه توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری، کاشت درخت در مناطق کم برخوردار، افزایش جلوه بصری، ارتقای نشاط اجتماعی و کاهش آلودگی را از برنامه‌های مهم امسال شهرداری منطقه پنج برشمرد و بر افزایش سرانه فضای سبز شهری با رویکرد کاشت درخت نارنج تاکید کرد