بیش از ۹۸ درصد از کل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فارس، اکنون دارای ارتباط صوتی تلفن همراه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از احداث سه سایت جدید مکالمه تلفن همراه، یک سایت مکالمه و اینترنت، ارتقا یک سایت موجود در مناطق روستایی و اتصال دو روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
سهرابی با بیان اینکه این سایت‌ها برای بهبود پوشش مکالمه و محرومیت زدایی ارتباطی ایجاد شده است، روستا‌های ارتقا یافته را شامل روستا‌های کورده شیخ و گاوبست از توابع شهرستان لارستان و روستا‌های گچ نقاشی از توابع شهرسان شیراز از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و روستای ابولوردی از توابع شهرستان پاسارگاد و کدنج از توابع شهرستان شیراز از محل منابع توسعه‌ای اپراتور همراه اول عنوان کرد.
سهرابی اضافه کرد: در حوزه مکالمه تاکنون بیش از ۲۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که معادل ۹۸.۴ درصد این روستا‌ها می‌شود از ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه برخوردارند.
مدیر کل ارتباطات استان فارس همچنین از اتصال چهار روستای جدید از توابع شهرستان شیراز در طول یک هفته گذشته به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
سهرابی روستا‌های برخوردار شده از اینترنت پرسرعت همراه را روستا‌های کدنج، باب ایور و خارگان از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز جمعاً با پوشش جمعیتی افزون بر ۲۷۰۰ نفر از محل منابع توسعه‌ای اپراتور همراه اول و روستای گچ نقاشی از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز با پوشش جمعیتی افزون بر ۱۲۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت اعلام کرد