شهردار شیراز آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در کلانشهر شیراز را تشریح کرد

سید احسان اصنافی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی در صحن علنی جلسه گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی بصورت نیمه کاره رها شده بود و برخی مشکل طراحی داشت و تلاش شده که پروژه‌های سامان یابد تا در اجرا کمتر مشکل داشته باشیم.

او درباره تقاطع مدافعان سلامت در بلوار احمد بن موسی گفت: برخی از پروژه‌ها از برنامه زمانبندی یکسال عقب بودند مانند تقاطع مدافعان سلامت، اما با تلاش شبانه روزی و سه شیفت کار کردن تا در بازه ۶ ماه اندازه یکسال کار شده است و از برنامه زمانبندی جلوتر است.

اصنافی گفت: تمام تلاش‌ها این است تا آخر ۱۴۰۱ جمع‌بندی در مورد پروژه‌های صورت بگیرد که یکی از اقدامات در حوزه خط دو مترو است که با قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا همکاری صورت گرفته است و حجم کار در خط ۲ مترو ۴برابر شده است.

شهردار شیراز گفت: برای بهره برداری یک لاین از خط ۲مترو با ۸ ماه از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم و قرار بود در پایان سال ۱۴۰۲ یک لاین به بهره برداری برسد که با این مجموعه اقدامات و تأمین منابع مالی بتوانیم در سال ۱۴۰۱به بهره برداری برسد.

اصنافی گفت: کلنگ زنی پروژه اولویت دار در دستور کار قرار دارد و شورای ترافیک استان در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ مجوز برخی از پروژه‌های بزرگ مقایس را صادر کرده است و با توجه به اینکه که فرمانداری شروع عملیات اجرایی را در آستانه نوروز متوقف کرده کلنگ زنی برخی پروژه‌ها به بعد از نوروز موکل شده است.

به گفته شهردار شیراز، طی روز‌های آینده عملیات اجرایی دوربرگردان نیایش -چمران شروع می‌شود.

شهردار شیراز درباره تقاطع جام جم نیز که قبلاً کلنگ زنی شده بود و عملیات اجرایی آن به از اصلاح طرح گفت: آخرین پیگیری‌هایی که داشتم نقشه‌های سازه هنوز مشاوره ارائه نکرده و تا پایان هفته انشالله اگر نقشه‌های سازه را بدهند ارائه کنند که نقش‌های شمع‌ها را پیگیری می‌کنیم.

شهردار شیراز درباره تقاطع آفرینش نیز گفت: نقشه‌ها نیاز به اصلاح دارد و در صورت تایید شورای ترافیک وارد کار عملیاتی می‌شود