مدیرکل راه و شهرسازی فارس از آغاز پرداخت تسهیلات خود مالک، ویژه طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،جعفر زاهدی امروز در جلسه‌ی بررسی طرح نهضت ملی مسکن فارس، گفت: برای متقاضیان بخش خود مالک در طرح ملی مسکن، تسهیلاتی پیش‌بینی شده که حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان است.
او گفت: میزان تسهیلات این طرح در شهر شیراز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان فارس ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.
زاهدی با بیان اینکه متقاضیان خودمالک در این طرح می توانند با مراجعه به سامانه SAMAN.MRUD.IR درخواست خود را ثبت کنند، گفت: مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام پروانه ساختمان و سند مالکیت ملک است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: مالکین می توانند به ازاء هر واحد مسکونی آماده ساخت یک فقره تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای اخذ کارت قسط به بانک عامل معرفی کنند.
زاهدی عنوان کرد: نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ( به صورت تدریجی) در مرحله پی کنی و فونداسیون ۱۰ درصد، اسکلت و سقف ۴۰ درصد سفت کاری ۲۵ درصد و نازک کاری نیز ۲۵ درصد از کل مبلغ تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدت بازپرداخت این تسهیلات را ۲۰ ساله اعلام و اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات معادل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در زمان انعقاد قرارداد است