معاون عمرانی استاندار فارس:به واحدهای آسیب دیده از سیل، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت بیست ساله با ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،محمود رضایی گفت: بعد از بررسی وضعیت مناطق سیل زده این استان در نشست کمیسیون عمران مجلس، مقرر شد که به صاحبان واحدهای تخریب شده و آسیب‌دیده، تسهیلاتی برای نوسازی و بازسازی پرداخت شود.
وی امروز سه‌شنبه ۲۱ دی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرا، معاونان وزرا و مسئولان اجرایی دستگاه‌های مرتبط پیرامون آسیب‌هاس سیل هفته گذشته، افزود: در خصوص میزان خسارت وارده به مناطق جنوبی فارس و اقدامات و کمک‌های انجام شده، گزارشی در این جلسه ارائه شد.
رضایی با اشاره به ارائه گزارش ارزیابی خسارات سیلاب در مناطق جنوبی فارس در بخش‌های زیرساختی، مسکن و حوزه کشاورزی، در این جلسه، به مصوبات مجلس در راستای وضع ضوابط و مقرراتی در راستای آماده سازی شهرها برای مقابله با بلایای طبیعی و تجهیز شهرهای کوچک‌ به امکانات ماشین آلاتی برای مقابله با خطر و مدیریت آن خبر داد.

معاون عمرانی استاندار فارس خاطر نشان کرد: در این جلسه پیشنهاداتی هم برای پیشگیری و مقابله با وقوع چنین رخدادهایی توسط نمایندگان مطرح و مقرر شد که اعضای کمیسیون عمران پس از بررسی گزارشات و ارزیابی‌های حضوری، مطالب را جمع بندی کرده و گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

رضایی از تاکید کمیسیون عمران مجلس در خصوص تعریف بخشی از بودجه ۱۴۰۱ برای تامین هزینه مقاوم سازی بناهای فرسوده خبر داد و گفت: در این راستا مقرر شد در استان فارس اعتبارات بیشتری برای مقاوم سازی و ساخت بناهای تخریب شده از سیل پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش وام روستایی برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: براین اساس پیشنهاد شد تا به واحدهای تخریبی، تسهیلاتی معادل ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و با سود چهار درصد همراه با ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.
رضایی خاطر نشان کرد: کمک‌های بلاعوض در اختیار روستاییانی که سرپناه آنان تخریب شده و تا زمان ساخت بنا، مجبور به زندگی در مکان دیگری هستند قرار می گیرد.

وی همچنین از وعده کمک های بلا عوض توسط برخی نهادها نظیر بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: این بنیاد عهده دار تامین سیمان مورد نیاز ساخت و ساز واحدهای تخریبی و تحویل این سیمان به بنیاد مسکن شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هرچند خسارات ناشی از سیل خسارات گسترده ای را به مردم و زیر ساخت های شهری و روستایی وارد کرد، اما خوشبختانه در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده تصمیمات خوبی از سوی متولیان این موضوع در سطح ملی گرفته شد.