مدیرکل ارتباطات فارس گفت: با هدف کمک به حفظ سلامت شهروندان، امواج دکل‌های تلفن همراه در شهر شیراز به شکل مستمر پایش می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، گفت: ۱۸ ایستگاه ثابت در شیراز نصب و سامانه پایش شدت میدان امواج الکترومغناطیسی دکل‌های تلفن همراه در شیراز برای دسترسی و مشاهده میزان این امواج راه اندازی شده است.

سهرابی افزود: این سامانه با نشانی shirazemfs.cra.ir/en/public/iran ایجاد شده و در دسترس است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به گزارش نحوه اجرای آیین نامه سامان دهی دکل ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی از سوی شهرداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، اداره کل مخابرات فارس و شرکت‌های اپراتور همراه، گفت: با هدف حفظ و ارتقای شاخص‌های ایمنی، زیست محیطی و سلامت محور، شهرداری نسبت به تعیین تکلیف افزایش ارتفاع و تجمیع دکل‌های مخابراتی و همچنین مکان مناسب به اپراتور‌های مخابراتی برای خدمات دهی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان اقدام کند.

علی ناصری افزود: با هدف سامان دهی و نظارت مطلوب بر نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی و همچنین رعایت اصول ایمنی و سلامت محوری و از بین بردن مزاحمت برای شهروندان، نصب، احداث و تجمیع هر گونه دکل و ایستگاه مخابراتی باید مطابق با آیین نامه مصوب انجام شده و پس از صدور مجوز از سوی شهرداری؛ دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط زیست شهرستان شیراز نظارت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

براساس این گزارش، در صد و شصت و پنجمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، موضوع راه اندازی ۱۰ بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد در شیراز و ارائه برنامه زمانبندی برای بهره برداری از بازارچه های باقیمانده در مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز مطرح به بررسی شد.

انتهای پیام/