واکنش ها به ماجرای جنجالی انتصاب فرماندار استهبان و قصه استعفای امام جمعه تمامی ندارد.

به گزارش آینه فارس، به نقل از استهبان آنلاین پس از انتشار پیام معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس، در مورد استعفای امام جمعه استهبان و حواشی پیش آمده پیرامون فرماندار جدید، حجه الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه استهبان متن زیر را به عنوان پاسخ به اسماعیل محبی پور منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
سرور عزیز و گرامی جناب آقای محبی پور
سلام علیکم
نکات زیر در ارتباط با مصاحبه جنابعالی، به اطلاع می رساند:
۱_ بنده یک مرتبه حدود سه سال قبل استعفا دادم که به علت مخالفت استاد معظم نماینده معزز ولی فقیه در استان حضرت آیت الله دژکام دامت برکاته و مخالفت گسترده و شدید خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف مردم و مومنان کاملا منتفی شد و پس از آن مجددا شورای محترم سیاستگذاری ائمه جمعه مسئولیت بنده را تمدید کرد، البته آن استعفا هم در پایان ماموریت سه ساله بود و حقیقتا از نظر اداری استعفا به حساب نمی آمد. بنابراین آن مورد اصلا استعفا به شمار نمی آید.
۲_ در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱۳ بنده استعفا دادم که تاکنون حتی یک تلفن از طرف رئیس محترم شورا و معاونین ایشان و یا سایر اعضای شورا با من در این مورد نشده است و با گذشت چهار ماه تاکنون در شورا مطرح هم نشده است که البته این استعفا با مخالفت گسترده مردم روبرو شده است.
اتفاقا در همان روز که ائمه جمعه مهمان استاندار محترم بودند، قبل از حضور ایشان در جلسه از جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج اقای حاجی پور در مورد سر انجام استعفا پرسیدم که فرمودند حاج آقای نوری گفته اند به خاوری بگوئید حد اقل شش ماه دیگر باید صبر کنی.
این صبر ۶ ماهه دیگر به منزله عدم پذیرش و منتفی بودن استعفا است، و سمت امامت جمعه رسمیت داشته ، و الا اقامه نماز جمعه وانجام مسئولیت های این منصب در این مدت معنا نداشت ، (خوب است شما وزیر علوم نیستید و گرنه وقتی خدمت می رسیدم می گفتید تو استعفا داده ای) این توجیه که امام جمعه استعفا داده بود ، علاوه بر اینکه خلف وعده ها را موجه نمی کند،
حداقل نشان از عدم اطلاع معاون سیاسی ، امنیتی استانداری یک استان پهناور است که در تصمیم های مهم استان از جمله استهبان مشکل آفرین شده است لازم به ذکر است در شش ماه دیگر ، دوره سه ساله بنده عملا تمام است و این صبر شش ماه با پایان رسیدن دوره مسئولیت است .
۳_در دیدار خصوصی که برای عرض تبریک و ارائه مشکلات اساسی مخصوصا اسکان مردم شریف رودبال خدمت صدیق گرامی و عزیز و با تقوا جناب آقای استاندار رسیدم فرمودند برای انتخاب فرماندار حتما با امامان جمعه هماهنگ می کنم چنانچه این کار شده بود با وجود نیروهای با تقوا، پاکدست، مجرب، کار آمد و دارای تخصص و آشنا به مسایل شهر و روستا و اتفاقا از مجموعه وزارت کشور و در عین حال از همین شهرستان و مورد وثوق و احترام مردم که می توانست وفاق اجتماعی و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد هم موجب آرامش و هم رضایت مردم را به دنبال داشت و هم در حل مشکلات و گره گشاییها او را یاری می کردند، در این صورت هم صلابت و اقتدار دستگاه سیاسی حفظ می شد و هم کار آمدی افزون می شد نه اینکه شتاب زده و دو روز زودتر از موعد مقرر و نیمه رها کردن تجمع نهم دی ماه برای یک شهرستان پر سابقه درخشان با داشتن نیروهای کار آمد ، چنین رفتار شود آیا دین و وجدان و مسئولیتی که به عهده گرفته ام و عموم مردم ولایت مدار شهرستان به این بنده اجازه می دهند که بی تفاوت باشم و از حق مسلم آنها در چنین تصمیم خام و نسنجیده ای بی توجه بگذرم.
لازم به ذکر است سرور ارجمند جناب آقای دکتر ایمانیه دز همان جلسه به بنده فرمودند سه نفر را به نام گزینه معرفی کن. من که آمادگی قبلی نداشتم کاغذی برداشتم و با خودکار ایشان سه اسم نوشتم و گفتم رزومه یکی را نمی دانم گفتند خودمان در می آوریم.
ای کاش شما این ها را دعوت کرده وطی مصاحبه صوری رد کرده بودید تا امروز بگوئید شرایط را نداشتند. اتفاقا یکی از آنها از دوستان و همکاران نزدیک خودتان و دو نفر دیگر از نیروهای با سابقه و مجرب وزارت کشور بودند
۳_فرموده اید چند بار با بنده تماس گرفته اید و بنده جواب نداده ام!
اولا بنده چهارشنبه گذشته (روز قبل از تودیع و معارفه) شماره شما را به دست آوردم و هر چه گشتم دیدم شماره شما و دکتر ایمانیه در بین شماره های گرفته شده نیست (لازم به ذکر است که دکتر ایمانیه حداقل ده سال است که شماره بنده را دارد)
فکر کردم شاید تماس گرفته باشید و بنده متوجه نشده باشم. بررسی کردم، فقط یک مورد شماره مربوط به شهر شیراز دیدم که حدود ساعت ۸ صبح روز دوشنبه گذشته بود که احتمال دارد مربوط به شما باشد. در آن لحظه بنده در ترافیک تهران به سمت وزارت علوم برای حل معضل دانشگاه دولتی استهبان بودم. (البته حل مشکل دانشگاه وظیفه استاندار است نه بنده و بنده به جای کم کاری شما مجبور بودم پیگیر باشم)
خوب در چنین حالی متوجه تماس نشده ام.
وانگهی آن تماس هم اگر گرفته باشید صرفا جهت اطلاع بوده است نه هماهنگی و اظهار نظر بنده که صرف اطلاع دادن ارزشی ندارد و وعده مکرر استاندار محترم چیز دیگری غیر از اطلاع دادن بود.
بنابر این نه استعفای سه یا چهار باره بنده صحت دارد و با توضیحی که دادم همین استعفای تابستان قبل هم منتفی شده بود و نه تماس مکرر شما. اگر هم تماسی گرفته باشید زمانی بوده است که کار تمام شده بود و هدف کسب نظر حقیر نبوده است.
۴_ شما که به دنبال تماس با بنده بودید چرا تماس چهارشنبه بنده را نه خودتان نه استاندار و نه آقای کارگر جواب ندادید که بنده پیامک گذاشتم و خودم را معرفی کردم باز هم تاکنون جواب نداده اید.
بنده قبل از معارفه مفصل با اقای حق نگه دار صحبت کردم و دلایل منطقی مبنی بر اینکه این تصمیم به صلاح نیست بیان کردم ،
به شخص آقای استاندار پیام دادم و عرض کردم به صلاح نیست ، به شخص آقای کارگر پیام دادم که نه به صلاح خودت هست نه نماینده محترم مجلس ولی متاسفانه توجه نکرد و گفت من هنوز نیامده ام در استهبان باران شروع شده است و این به برکت قدوم من است و شما هم متاسفانه به جای توجه لج بازی کردید و معارفه را دو روز زودتر از موعد مقرر برگزار کردید و شد آنچه شد .
۵_ در مصاحبه فرموده اید که به دنبال خط کشی سیاسی و جناحی نبوده اید و گویا دارید اقرار می کنید که آنچه در فضای مجازی مبنی بر اصلاح طلب بودن فرد منصوب است را تایید می کنید! اگر چنین است خوب بود فرماندار فعلی که با تجربه و بدون حاشیه بود و افتخارش به حضور در جمعه و جماعت بود را ابقا می کردید.
۶- نکته مهمی که نباید از کنار آن به سادگی گذشت، اینکه شما کاملاً مطلعید نماینده مجلس در این حوزه انتخابیه، سه شهرستان را در بر می گیرد و این موضوع همواره تنش هایی را به دنبال داشته، در شرایطی که نماینده فعلی از آباده طشک است، فرماندار انتخابی هم همشهری ایشان است، توقع دارید در شهرستان حساسیت ایجاد نشود و مردم این رفتار شما را به معنای شروع زود هنگام رقابت های انتخاباتی ندانند ؟
در پایان دوام توفیق همراه با عزت حضرتعالی را از درگاه احدیت خواستارم و انتظار دارم یک مساله ساده و گرهی که با دست باز می شود را به جنگ مصاحبه ها و بیانیه ها تبدیل نکنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته و علی آبائکم

یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰
قم المقدسه
مصطفی خاوری اصطهباناتی