صدا و سیمای فارس به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ویژه برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است.

در سیمای فارس هر شب ساعت ۲۱:۳۰ برنامه زنده «خیمه عشق» روی آنتن می‌رود. در این برنامه در قالب گفت‌وگو با مهمانان و کارشناسان دینی از حرم مطهر شاهچراغ (ع) بر حال و هوای معنوی این ایام افزوده خواهد شد.

تله تئاتر «هنگامه‌ای که آسمان شکافت» هر شب در دهه اول محرم از سیمای فارس روی آنتن می‌رود. مجموعه تلویزیونی «خورشید بر نیزه» کاری از سیمای فارس نیز هر شب از شبکه فارس پخش خواهد شد.

در برنامه‌های روزانه سیمای فارس هم از جمله «کاشانه مهر»، از پیرغلامان و خادمان حسینی به همراه خانوده هایشان دعوت می‌شود و نیز نقش زنان در عاشورای حسینی در برنامه تبیین خواهد شد.

برنامه «کاشانه مهر» هر روز ساعت ۱۰ زنده از سیمای فارس مهمان بینندگان است.

پخش زنده عزاداری‌های مردم استان فارس در شهرستان‌های مختلف استان بخصوص در تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز هیات‌های مذهبی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، پخش زنده همایش عظیم شیرخوارگان حسینی از حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام جمعه ۱۴ مرداد و تولید برنامه‌های مذهبی در حرم‌ها و اماکن متبرک و مقدس استان فارس از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در دهه اول ماه محرم خواهد بود.

در رادیو فارس برنامه‌های سخنرانی، نی نوا با پخش موسیقی و نوا‌های محرمی، لب تشنگان عشق در قالب گفتگو با پیرغلامان حسینی، مشاعره عاشورایی، برنامه زنده عصرگاهی تکیه رادیو، محرم در روستا، نمایش شب با روایتگری وقایع روزشمار دهه محرم، کتابستان با معرفی کتاب‌های ویژه محرم، با نوای کاروان در قالب پخش نغمات و سرود‌های محرمی، کاروان نینوا شامل سخنرانی، روضه و مداحی و گفتگوی شب با موضوع تبیین و تحلیل واقعه عاشورا تدارک دیده شده است.

در فضای مجازی شبکه فارس تولید و انتشار موشن گرافی با موضوعات فرازی از خطبه امام سجاد (ع) در کوفه، شعر‌هایی در وصف امام حسین علیه السلام و ماه محرم در اشعار اهلی شیرازی، عطر نذری و تعزیه و نیز تولید و انتشار پادکست روزشمار دهه اول محرم آماده شده است.

در خبر فارس، گزارش برپایی خیمه‌های عاشورایی در زرقان، آیین سنتی چک چکو در استهبان، آیین سنتی سینه زنی زنجیری در لارستان، استقبال از محرم در شهرستان‌های آباده، اقلید، گراش و لامرد، تهیه خبر و گزارش از هیات‌های عزاداری در مرکز استان و نذورات مردمی در دهه محرم در سراسر استان، معرفی شهید شیرعلی سلطانی به عنوان شهید عاشورایی، معرفی شهدای عملیات محرم در اقلید، معرفی برخی از شهدای معرفی حرم، پوشش خبری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر استان، پوشش خبری برنامه احلی من العسل در سراسر استان، تهیه گزارش ویژه شب تاسوعا و عاشورای حسینی در استان، گزارش ویژه شب شام غریبان، ارتباط زنده با برخی از خبرنگاران آزاد در برخی از شب‌های خاص دهه محرم و ارتباط زنده تصویری با مسوولان برگزاری مراسم‌های این ایام با هدف اطلاع رسانی به مردم از مهم¬ترین برنامه‌ها برای پخش از بخش‌های خبری ۱۱ و ۱۶ رادیو و ۱۶:۴۵، ۲۰:۴۵ و ۲۳:۱۵ تلویزیون است.