در ۲۴ ساعت گذشته فردی در فارس به دلیل کرونا جان نباخه است

به گزارش آینه فارس ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، نهم اردیبهشت ۱۴۰۱، اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۸ هزار و ۷۲۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
با بستری ۴۶ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۶۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۳۳ هزار و ۵۳۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۷ هزار و ۳۹۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۹۷۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۱۹۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۸۳ هزار و ۵۵۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۲۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده بنابراین مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، همان هشت هزار و ۳۴ نفر است.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۵۷ هزار و ۹۹۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۲ هزار و ۶۹۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۰۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است