۱۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۲۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۷۴ هزار و ۷۷۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۸۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۹ هزار و ۲۵۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۲۶ هزار و ۹۴۱ مورد تست سریع انجام شده و ۸۵ هزار و ۵۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: با بستری ۲۶۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۱۲۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هشت هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۵۶۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۴۳ هزار و ۲۲۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حزمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۵۲ هزار و ۵۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۲ هزار و ۷۷۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۸۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است