مادران عزادار شیراز امروز به همراه طفلان شش ماهه و شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حضور یافته و با ذکر لالا لالا اصغرم لالا با رباب (س) همنوا شدند.

همایش شیرخوارگان حسینی با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، امروز جمعه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و دیگر حسینیه‌ها، تکایا و امامزادگان استان با حضور پرشور مادران و فرزندان خردسال آنان در فضای معنوی و باشکوهی برگزار شد.

شیرخوارگان حسینی که ملبس به لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع) بودند، با پیشانی بند‌های قرمز و سبز و با نوشته‌هایی با نام مقدس یا حسین (ع) و علی اصغر (ع) در این مراسم معنوی گرد هم جمع شدند.

در همایش شیرخوارگان حسینی ذاکران اهل بیت (ع) در رثای شهادت طفل معصوم و ۶ ماهه حضرت رباب (س) به ذکر مصیبت پرداختند و مادران با قرائت نذرنامه و فریاد «لبیک یاحسین» و «لبیک یا مهدی» فرزند خود را نذر قیام جهانی امام عصر (عج) کردند.

بسیاری از بانوان نیز به نیت شفا گرفتن فرزند بیمارشان دست به دامان حضرت علی اصغر (ع) و امام زمان (عج) شده اند تا شاید دستی از مهر بر سر دلبندشان کشیده شود و درد از وجودشان رخت بر بندد.

مسئول مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی استان فارس در حاشیه این مراسم، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی استان در شهرستان‌های استان فارس توزیع شد.

شاهرخ صبوری گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی استان فارس همزمان با سراسر کشور و برخی از کشور‌های اسلامی در ۶۵۰ نقطه استان برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مراسم مذهبی است که به یاد حضرت علی اصغر علیه السلام، شهید واقعه عاشورا به ارادت مسلمانان کشورمان و دیگر سرزمین‌های اسلامی و شیعی همه ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.