رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تکمیل شدن ۷۰ درصد ظرفیت بخش‌های کرونا در فارس، وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بحرانی است.

دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و شصتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اظهار کرد: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی پنداری موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا شده و با تکمیل شدن ۷۰ درصد ظرفیت بخش‌های کرونا در سراسر استان، وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

او از مردم خواست تا ضمن جدی‌تر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی حتی در هوای گرم، از تردد غیرضرور در سطح شهر بپرهیزند.

دکتر لطفی تصریح کرد: با توجه به روند انجام واکسیناسیون در فارس، نباید رعایت توصیه‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری فراموش شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون به تفکیک شهرستان‌ها در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

همچنین ارائه گزارشی از شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان پشتیبان از دیگر محور‌های این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/