جلسه شوراي حفاظت از منابع آب و مقابله با تنش آبي شهرستان ممسني برگزار شد .*

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ممسنی به ریاست فرماندار جلسه شورای حفاظت از منابع آب و مقابله با تنش آبی بر گزار شد .
داود ایوبی در این جلسه گفت :کاهش بارش نزولات اسمانی و پراکنش نامناسب بارش در طول سال زراعی به تهدیدی جدی برای منابع آب سطحی و زیر زمینی شده که می بایست مورد توجه مدیران و مردم و به ویژه کشاورزان قرار گیرد .
وی افزود :منابع تامین آب شرب و کشاورزی تمامی شهرها و روستاهای شهرستان پایدار نیست و یکی از نگرانی های اصلی در مدیریت بهینه منابع آب نیز همین موضوع می باشد .
رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ممسنی با تاکید بر به خط کردن و آماده کردن تمامی امکانات و تجهیزات ادارات و بخش خصوصی برای تامین آب آشامیدنی شهروندان اظهار داشت :برخورد یکسان با سال پر بارش و توقع شبانه روزی شدن جریان آب در منازل با توجه به شرایط موجوی شاید امکان پذیر نباشد و ضرورت تامین مخزن ذخیره حداقلی آب برای نیازهای ضروری از الزامات مقابله با تنش آبی در سال جاری و به ویژه در فصل تابستان می باشد .
وی ادامه داد :ادارات متولی با توجه به فصل خزانه گیری برای کشت برنج نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان اقدام تا آنها متحمل ضرر و زیان احتمالی نشوند .
در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت منابع آب های سطحی و زیر زمینی شهرستان برنامه های ادارات برای تامین آب شرب و کشاورزی بررسی و تصمیمات لازم برای مقابله با تنش آبی احتمالی در شهرستان اتخاذ گردید .