سخنگوی سازمان غذا و دارو از واکسینه شدنِ افراد بالای ۶۴ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،دکتر کیانوش جهانپور امروز(چهارشنبه) افزود: عملیات واکسیناسیون فاز اول کرونا با سرعت در کشور در حال انجام است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواهیم شد.
وی با تکذیب شایعاتی در خصوص عوارض جدی یا مرگ برخی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ایران، گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی در زمینه واکسن‌های داخلی و وارداتی مشاهده نشده است ضمن آنکه میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک وی روسی بالای ۹۷ درصد است.
جهانپور در بخش دیگری از سخنانش افزود: بررسی نتایج آزمایشات بیماران کووید۱۹ در موج چهارم کشور نشان می‌دهد که بالای ۹۰ درصد بیماران به نوع جهش یافته کووید ۱۹ مبتلا شده اند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: موج چهارم ویروس کرونا در ایران در واقع نوع جهش یافته انگلیسی است.
وی سفر‌های نوروزی را در چرخش این ویروس بی تاثیر ندانست و گفت: مقایسه نوروز ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که میزان ابتلا و انتقال ویروس کرونا روندی متفاوت داشته است.
جهانپور ادامه داد: احتمال ورود انواع دیگر ویروس کرونا به کشور دور از انتظار نیست و باید مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود