سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر۳۰ ثانیه یک نفر در استان فارس به کرونا مبتلا می شود

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، سید وحید حسینی در چهارصد و هشتادمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ درباره سرعت گسترش سویه اُمیکرون در استان هشدار و افزود: آمار‌های ۲۴ ساعت گذشته، نشان می‌دهد هر ۳۰ ثانیه یک نفر در فارس به کرونا مبتلا شده است.

او با ابراز نگرانی نسبت به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، به دلیل شدت سرایت پذیری و گستردگی سریع آن گفت: در شبانه روز گذشته، با روند قابل توجه افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه بوده ایم که این آمار مجموعه سلامت را بسیار نگران کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در زمان حاضر واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس می‌تواند ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد، بنابراین ضرورت دارد افرادی که تاکنون هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و یا تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق انداخته اند، نسبت به این امر اقدام کنند.

حسینی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس، از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با موج ششم کروناویروس خبر داد و توصیه کرد: عدم تکمیل فرایند واکسیناسیون و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، باعث بحرانی‌تر شدن و ضعیت استان و ایجاد عوارض و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان این که موارد ابتلای خانوادگی ناشی از کروناویروس رو به افزایش است، تاکید کرد: لازم است افراد در صورت داشتن علائم مشکوک به کروناویروس، از خود درمانی بپرهیزند و ضمن مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، اصول قرنطینه را رعایت کنند تا از ابتلای دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست برای جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت فارس، نظارت بیشتری بر اماکن پرتردد در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک داشته باشند