«هادی چوپان» که در مسابقات آمریکا، نخستین مدال طلای تاریخ پرورش اندام ایران و آسیا در مهمترین مسترالمپیا را به دست آورد، در سخنانی گفت: مشکلات ما به خودمان مربوط است و به خارج از مرزها ارتباطی ندارد.

مردم و مسئولان استان فارس پنجشنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۱ با حضور در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز از هادی چوپان قهرمان مستر المپیای سال ۲۰۲۲ در بازگشت به زادگاهش استقبال کردند، آیینی که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و تنها عکاسان و تصویربرداران رسانه‌ها در آن حضور داشتند.

فیلمی روز شنبه از سخنان این قهرمان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در آن این ورزشکار اهل استان فارس، بر ضرورت صبر و شکیبایی و آرامش کشور تأکید کرده است.

 

 

هادی چوپان دقایقی پس از ورود به زادگاهش استان فارس چنین گفته است:‌ امیدوارم بتوانیم آرامش را به خودمان برگردانیم و خودمان را در برابر مشکلات و ناراحتی ها حفظ کنیم.

نخستین ورزشکار ایرانی و قاره آسیا که موفق به کسب مدال طلای مسترالمپیا شده است، در ادامه اظهار داشت: آرام باشیم، مثل گذشته و تاریخمان و فرهنگمان، با افتخار، با صبر و شکیبایی.

چوپان با تأکید بر اینکه نباید مشکلات داخلی را به بیرون کشور انتقال داد که کسی سوء استفاده کند، گفت:‌ باید از هویت ایرانی و اصالت خود دفاع کنیم.

وی اظهارداشت: مشکلات ما مربوط به خودمان است، مربوط به خارج از مرز نیست. برای نام کشورمان و خاک کشورمان از همه چیز بگذارید اما اسم ایران را از خودتان جدا نکنید.

هادی چوپان سال ۱۳۶۶ در شهرستان بیضا از توابع استان فارس متولد شد و پیش از این مدال‌های ارزشمندی در رقابت‌های بین‌المللی کسب کرده است.

گرگ ایرانی، از سال ۱۳۷۹ رسما وارد رشته پرورش اندام شد و به عضویت تیم ملی درآمد و تا کنون نیز مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۲، طلای آسیا سال ۲۰۱۳، نقره دبی اکسپور ۲۰۱۸، طلای مسابقات مستر المپیا پرتغال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۱۹ مدال برنز ، سال ۲۰۲۰ عنوان چهارم را کسب کرد و سال ۲۰۲۱ هم دوباره مدال برنز خود را در مستر المپیا تکرار کرد تا پر افتخارترین ورزشکار ایران در این رشته باشد.

مسابقات مستر المپیا مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است که هر ساله با جمعی از حرفه‌ای‌ترین ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود.