عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حامل‌های انرژی در کشور ۶۰ درصد اتلاف انرژی در وزارت نفت و نیرو است، گفت: فرسودگی سیستم انتقال و توزیع از جمله دلایل این اتلاف انرژی است.

حسین حسین‌زاده، با بیان اینکه در حوزه آب، گاز و برق مجموع مصرف در کشور بیشتر از تولید است، اظهار داشت: همین مسئله سبب مشکلاتی در فصول مختلف سال می‌شود که در زمستان با مشکل افت یا کمبود گاز روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم لارستان،خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار موقت برای حل افت فشار گاز محدودیت گاز صنایع است تا مناطق مسکونی با مشکل مواجه نشوند، گفت: مردم هم باید صرفه‌جویی کنند تا این وضعیت به خوبی سپری شود اما برای حل مشکل باید فکر اساسی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پارس جنوبی ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند اما با افت فشار روبه‌رو است، افزود: در زمینه نفت و گاز باید برنامه‌ریزی بلندمدت کرد چون نتیجه تصمیمات طی سال‌های آینده مشخص می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه در شمال کشور نیز ۱۰ درصد و کمتر از آن تولید گاز داریم، بیان کرد: برای رفع کمبود در این مناطق نیز واردات گاز دنبال می‌شود اما ۲ راهکار اصلی در کمبود و افت گاز بهینه‌سازی و مدیریت مصرف و افزایش تولید است‌‌

وی با بیان اینکه در حامل‌های انرژی در کشور ۶۰ درصد اتلاف انرژی در وزارت نفت و نیرو است، افزود: فرسودگی سیستم انتقال و توزیع از جمله دلایل این اتلاف انرژی است که ما را مجبور به پرداخت زیاد یارانه انرژی می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای گذر از همه این مسائل باید در تولید و بهره‌وری و مصرف براساس استانداردها رفتار شود./ تسنیم