نماینده مردم لارستان، خنج ،گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم انتظار دارند، دولت سیزدهم که با علم عدالت و شعار محوری رفع تبعیض و تمرکززدایی وارد میدان شده است، با تحقق عملی این شعارها به حقوق و خواسته های مغفول مانده آنها در عرصه های مختلف پاسخ مثبت دهد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، حسین حسین زاده شامگاه پنجشنبه در هفتمین سفر استانی دولت در نشست شورای اداری فارس که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: عدالت البته دارای معانی و مفاهیم و تفاسیر متعددی است که بارزترین وجوه آن را نیز باید در توزیع عادلانه منابع واعتبارت جستجو کرد.
وی تصریح کرد: انتظار و خواسته مردم فارس به عنوان یک استان راهبردی و یکی از سیاسی ترین استان های کشور از دولت سیزدهم آن است که این منطقه ویژه دیده شود، چون ظرفیت ها، قابلیت ها، داشته ها و تونمندی های آن در عرصه و صحنه های گوناگون اثبات شده است.
وی گفت: دولت هم به تبعیض ها و حقوق مغفول مانده مردمان فارس نسبت به کشور و هم البته به برخی بی عدالتی ها و تبعیض های روا داشته و تفاوت های فاحش در بخش های مختلف استان فارس به ویژه در مناطق جنوبی آن پاسخ و این وضعیت را نیز سامان دهد.
او گفت: استان فارس به عنوان پنجمین استان صنعتی کشور اما فاقد حتی یک کیلومتر آزادراه است؛ سه درصد خطوط ریلی را دارد و هفت درصد میزان بزرگراه کشور در این استان ساخته شده است.
وی یادآور شد: فارس دارای مزیت ها و ظرفیت های بالقوه در ابعاد مختلف است از جمله محور تمدن ایران، محل اتصال جنوب به معنای پایلوت صادرات به مرکز به عنوان پایلوت صنعت و معدن است؛ بیش از ۱۵ هزار شهید در دفاع مقدس را تقدیم آرمان های انقلاب کرده، چهارمین و پنجمین استان از حیث مساحت و جمعیت کشور است، رتبه نخست تولیدات کشاورزی و باغی و مهد فرهنگ و علم و ادب است؛ اما همچنان از محرومیت های عمیق ناشی از تبعیض ها رنج می برد.
این نمایده مجلس تصریح کرد: استان فارس با داشتن بیش از چهار هزار کارگاه و کارخانه صنعتی و تولیدی اما بیش از ۴۰ درصد آنها نیمه فعال و راکد است به گونه ای که باید لقب استان صنایع خاموش را به این استان داد.
حسین زاده تصریح کرد: بانک ها در استان فارس بیشتر نقش ویرانگر به جای تسهیل گر را دارند و در راکد شدن بسیاری از طرح های صنعتی نیمه فعال بانک ها سهم بسزایی دارند که انتظار از دولت عدالت محور این است که وضع بانک ها و هدایت اعتبارات و سرمایه گذاری های را به سمت تولید سامان ببخشد.
وی با بیان اینکه استان ۳۰ درصد گاز تولیدی کشور را تامین می کند خواستار اهتمام جدی دولت سیزدهم برای اجرای طرح های کلان پتروشیمی و صنایع پایین دستی در حوزه نفت و انرژی شد.
او همچنین یکی از موضوعات و دغدغه های جدی در استان فارس در همه مناطق را مربوط به کمبود شدید منابع آبی دانست و گفت: در تابستان امسال بیش از ۷۲۰ روستا و ۲۰ شهر این ستان با تانکر سیار آبرسانی شدند و بیش از یک میلیون نفز از جمعیت پنج میلیون نفری این استان با بحران کم آبی مواجه هستند.
وی همچنین خواستار تکمیل و بهره برداری زا از جاده ملی و بزرگراه شیراز – جهر- للار- بندرعباس به عنوان یک شاهراه حیاتی در حوزه جنوب کشور شد