نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود تولید باید منابع مالی موردنیاز تامین شود، افزود: منابع بانکی باید به جای بنگاهداری به سمت تولید هدایت شود که تحقق این مهم در گرو انقلابی جدی در نظام بانکی است.

حجت الله فیروزی با اشاره به لزوم به کارگیری از بحث دیپلماسی اقتصادی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی مکمل زنجیره تولید است که متاسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه جدی نشده است.
او با بیان اینکه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز کمیته مشترکی با وزارت امورخارجه برای پیگیری این موضوع تشکیل داده است، ادامه داد: این کمیته جلساتی  را هم برگزار کرده که جمع بندی این نشست‌ها در قالب گزارشی درباره مشکلات موجود بر سر راه دیپلماسی است و این موضوع پس از تدوین به هیئت رئیسه ارائه خواهد شد تا در صحن علنی پارلمان قرائت شود.
نماینده فسا در مجلس با تاکید براینکه برای پیشبرد اهداف در دیپلماسی اقتصادی از کارشناسان خبره اقتصادی در سفارتخانه‌ها استفاده می‌کنیم بیان کرد: این افراد که به کار گرفته می‌شوند باید آموزش‌های لازم در این حوزه را دیده باشند اما متاسفانه در برخی مواقع افرادی در این حوزه به کار گرفته می‌شوند که تخصص لازم را ندارند.
فیروزی تصریح کرد: اگر لازم باشد برای طرف کردن خلا‌ءهای قانونی پیشروی دیپلماسی اقتصادی طرحی را در مجلس تدوین خواهیم کرد.
حجت اله فیروزی با اشاره به فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تقویت قدرت خرید مردم و قطع دست واسطه‌ها، گفت: لازمه رونق تولید حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع پیش روی آنها است؛ بخشی از موانع رونق تولید ناشی از قوانین موجود بوده که مجلس به دنبال حذف آنها است و بخشی دیگر حاصل مقررات است که دولت باید سازوکار و بخشنامه‌ها را تسهیل کند.
او با بیان اینکه پس از راه‌اندازی واحدهای تولیدی باید برای محصولات تولیدی بازار ایجاد شود زیرا تولید بدون بازار از بین می رود، اضافه کرد: از آنجا که بخشی از تولیدات توسط مصرف کننده داخلی خریداری می شود باید با حذف واسطه ها زمینه کاهش قیمت کالاهای تولیدی را فراهم کرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به عنوان متولی تنظیم بازار با پیش بینی سازوکارهایی دقیق از جولان دلالان در بازار جلوگیری کند.