رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به تصویب نقشه تحول حوزه هنری این استان گفت: براساس این نقشه حوزه هنری فارس پرچمدار هنر عرفان انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از میراث قرآنی، زیارتی و ادبی استان در سطح کشور خواهد بود.

وحید نمازی، از تصویب و اجرایی شدن طرح نقشه تحول حوزه هنری استان فارس خبر داد و اظهارداشت:  براساس پیش‌بینی انجام شده مقرر شد تا برآورد این نقشه در سه ماهه اول سال به اتمام برسد و از تابستان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شویم اما در اواخر اردیبهشت ماه، چارچوب و راهبردهای این نقشه  تمکیل و اقدامات عملیاتی آن تدوین شد.

وی با بیان اینکه طرح نقشه تحول حوزه هنری استان فارس به عنوان بهترین نقشه مراکز استانی معرفی و مصوب شد، گفت: در نقشه تحول، حوزه هنری فارس پرچمدار هنر عرفان انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از میراث قرآنی، زیارتی و ادبی استان در سطح کشور خواهد بود.

نمازی ادامه داد: این نقشه دارای شش راهبرد است که برای همه راهبردها عملیات‌هایی طراحی و اجرا می‌شوند و بخشی که به صورت ویژه اجرا می‌شود حوزه رشد و آموزش است که روایتگر حوزه هنری انقلابی فارس خواهد بود.

رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به اینکه چشم‌انداز این نقشه ۳ ساله است، افزود: از دی ماه سال گذشته بخش‌هایی از این نقشه تحول عملیاتی و اجرای برنامه‌های آن در دستور کار قرار گرفت و قریب به یک ماه است که اجرای راهبردهای این نقشه در فاز عملیاتی شدن برنامه‌ها آغاز شده است.

نمازی همچنین در ادامه گفت: نقشه تحول یک ویژگی دارد که در تمام طول سال کلیه اتفاقات و رویدادها را با نگاهی بومی‌گرایی و کاملا کابردی مد نظر دارد و یکی از محوریت‌های اصلی آن موضوع محرم است که در دو حوزه تخصصی و عمومی ویژه‌های برنامه هایی اجرا می‌شوند.

او با اشاره به برنامه‌های اجرایی ایام دهه اول محرم گفت: حوزه تخصصی این محور مربوط به برگزاری ورکشاپ است که در این راستا در سال گذشته وورک شاپ نشان هیئت برگزار شد و امسال در نظر داریم تا وورک شاپ کتیبه و پرچم هیئت را برگزار کنیم تا این نشان در تکایا و هیئات مذهبی استان فارس استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نشان هیئت بیش از ۱۵ هیئت استان نشان توسط هنرمندان تولید و تقدیم آنها شد، بیان کرد: امسال توجه ما به حوزه کتیبه و پرچم است. از سوی دیگر اجرای برنامه‌هایی همچون “آیین شعر شب چراغ” جزء برنامه‌های این سازمان در حوزه ادبیات آیینی است که در ایام محرم به صورت دائم و هفتگی به عنوان یکی از محافل و نشست‌های تخصصی در شیراز و در مجموعه پردیس هنر و اندیشه انقلاب اسلامی ره آوین برگزار می‌شود و در تلاشیم تا اجرای آنرا از این مکان به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) انتقال دهیم.

نمازی ادامه داد: دیگر برنامه اجرایی ایام محرم با مشارکت حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری، کانون رهپویان وصال و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس(بیت) با عنوان سوگواره مردمی، آواها و نواهای عاشورایی است که در ایام محرم اجرا خواهد شد.
همچنین برپایی سی و هفتمین دوره شب شعر عاشورایی با مشارکت حوزه هنری با محوریت روایت داستان عاشورایی دیگر برنامه اجرایی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه در مجموعه پردیس ره آوین با مشارکت یکی از هیئت‌های فرهنگی شهر برنامه‌های فرهنگی و سوگواری در حال اجراست، گفت : این برنامه را در دستور کار داریم تا تکیه هنرمندان شیراز را در مجموعه پردیس ره آوین در دهه اول و یا دهه‌های دوم و سوم محرم رپا کنیم.

نمازی در پایان یادآور شد: آثار سوگواره هنر عاشورایی در جهت فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی در اختیار شهرداری گذاشته شده است.
انتهای پیام/۴۲۴