سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: سال گذشته افزون بر ۵۵ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز در استان شناسایی و پس از سیر مراحل اداری به کشور خود بازگردانده شده‌اند ، جمع آوریغیر مجاز نیز به دستگاهای مربوطه در استان فارس ابلاغ شده است

به گزارش آینه فارس ، محمد علی خادمه الرسول، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هرچند موضوع مهاجرت اتباع خارجی جنبه ملی و فرا سرزمینی دارد اما در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و هماهنگی دستگاههای متولی، عملکردی مناسب اما نیازمند ارتقا انجام گرفته و برنامه های مناسب تری نیز برای سال جاری پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: هم اینک در مبادی ورودی استان فارس از جمله از سمت استان های یزد، کرمان و هرمزگان، بحث توقیف خودروهای حامل اتباع خارجی غیر مجاز توسط نیروی انتظامی و برخورد قضایی و قانونی با متخلفان توسط دستگاه قضایی در حال انجام است و برنامه هایی در جهت افزایش روند جمع آوری اتباع غیر مجاز به دستگاهای مربوطه ابلاغ شده است .
او اظهار داشت: اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی دارد اتباع خارجی که درخواست بازگشت داوطلبانه به کشورشان دارند را پذیرش و کرده و آنها را جهت خروج از کشورمان به مرزها منتقل کند.
سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: به کارفرمایان و شهروندان اعلام می کنیم، چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و پروانه کار استفاده نمایند.
خادمه الرسول افزود: در شهرهای آباده، داراب، فسا، فیروزآباد، نی‌ریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج، اقامت اتباع و مهاجرین خارجی مجاز هم ممنوع است و آنها حق اقامت در این شهرها را ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارش مربوط به اشتغال اتباع غیر مجاز، قاچاق اتباع غیر مجاز و مشخصات رانندگان متخلف حمل کننده اتباع خارجی غیر مجاز را به اداره کل امو ر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به شماره ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود