خان محمدی گفت: هیچ نظارت و توجه ای بر عرضه پوشاک نامتعارف در ویترین مغازه‌ها نیست و متاسفانه مبادی ورودی و تولید آن‌ها در کشور قانون مشخصی ندارد.

حجت‌الاسلام سیدعلی خان محمدی معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که به میزبانی شیراز، بیان کرد: اگر از ظرفیت مردم در احیای فریضتین استفاده نشود، اتفاقی در کشور نخواهد افتاد.

او با تصریح بر اینکه تمام ظرفیت مهم کشور در گرو استفاده از نیروی انسانی است، افزود: اگر مردم به میدان نیایند، با قوانین و بخشنامه اتفاقی که مدنظرمان است، ایجاد نخواهد شد.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های ما در این معاونت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است، تاکید کرد: امر به معروف مختص یک حیطه نیست بلکه مردم می‌توانند در همه شئون امر به معروف و نهی از منکر کنند.

خان‌محمدی با بیان اینکه مطالبه گری حتی در حقوق حیوانات هم امر به معروف محسوب می‌شود، عنوان کرد: البته نه حیواناتی که امروز به سبک غربی وارد خانه‌ها شده‌اند و اتفاقا این ظلم و تضییع حقوق حیوان است که با تغییر ژن آن‌ها را به آپارتمان‌ها آورده‌اند.

او اظهار کرد: سامانه‌ای جامع در حال تنظیم است تا مردم در عرصه‌های مختلف مطالبه گری کنند که یکی از این حوزه‌ها، مطالبه مردم از مسئولان است و که در همین رایطه گشت‌های ارشاد مدیران در راستای مبارزه با فساد تشکیل شده است.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: گزارش‌های زیاد و مهمی از سراسر کشور در حوزه گمرکات و تامین امنیت غذایی به نهاد‌های مربوطه برای بررسی و اقدام لازم داده‌ایم که آخرین گزارش مربوط به تخلف ١٢ هزار میلیاردی یکی از بانک‌ها بود که به پلیس امنیت اقتصادی اعلام کردیم.

خان‌محمدی ادامه داد: وقتی می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر را باید از مسئولان آغاز کنیم، نباید عفاف و حجاب را فراموش کنیم، چرا که دشمن امروز دو راهبرد داشته و در راهبرد جنگ نرم در بسیاری از جا‌ها موفق بوده است. به عنوان مثال؛  امروز مسئله طلاق و سست شدن بنیان خانواده را می‌بینیم. بیش از ٢۶٠ کانال فارسی زبان، ایستگاه رادیویی و کانال ماهواری با هجمه به جمهوری اسلامی، نوک پیکان خود را سست شدن بنیان خانواده گرفته‌اند.

او افزود: سه استان قم، مشهد و شیراز از جمله جا‌هایی است که دشمن به جد کار می‌کند و گزارش‌هایی هم مبنی بر ورود مستقیم مشروبات الکی از مرز به همین سه استان وجود داشته است.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما حوزه عفاف و حجاب و خانواده است، عنوان کرد: امروز یکی از اشکالات جدی کشور، رها بودن شبکه و فضا‌های مجازی است که متولی مشخصی ندارد که امید است دولت سیزدهم اهتمام جدی در این باره داشته باشد.

خان‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت مساجد و محلات را از دیگر رویکرد‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید به جامعه اسلامی برسیم و لازمه جامعه اسلامی هم محلات اسلامی است و محله هم اسلامی نمی‌شود مگر با احیای جایگاه راهبردی مسجد در محله.

او با تصریح بر این نکته که امروز بعضی از مساجد ما کلیسا شده‌اند و یک ساعتی باز و یک ساعتی بسته می‌شوند، تاکید کرد: وقتی شورا‌های امر به معروف به سطح محلات و مساجد آورده و اگر بعضی از مشکلات در همین مساجد و محلات حل شوند، دیگر به سطح شهرستان و استان و ملی کشیده نمی‌شود.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین به عرضه پوشاک نامتعارف در ویترین مغازه‌ها هم اشاره و بیان کرد: متاسفانه مبادی ورودی و تولید آن‌ها در کشور قانون مشخصی ندارد و نظارتی جدی هم در این زمینه وجود ندارد و باید در درون خود صنف پوشاک، توجه و نظارت شود.

خان‌محمدی تاکید کرد که بعضی از مطالبه گری‌ها باید از طریق خود اقشار انجام شود.

انتهای پیام/