جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: شنبه هشتم آذرماه فقط کارکنان دارای مشاغل ضروری در دستگاه های اجرایی استان حضور داشته باشند.

عببدالرضا قاسمپور خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای سازمان های استان افزود: مصاحبه رییس سازمان اداری و استخدامی برای فعالیت شنبه هشتم آذرماه ۹۹ دستگاه های اجرایی در مورد پرسنل ضروری ادارات ملاک است یعنی صرفا نیروهای ضروری باید در محل کار حاضر باشند و نسبت به ارایه خدمات لازم به مردم اقدام کنند.
وی ادامه داد: صرفا آن دسته از کارکنان که حضورشان در محل اداره برای ارایه خدمات ضروری به مردم لازم است باید در محل کار حضور داشته باشند یعنی خدماتی که اگر انجام نشود قطعا مردم با مشکلات جدی مواجه می شوند.
معاون استاندار فارس گفت: خدماتی مثل آب، برق، گاز، تلفن جزو خدمات ضروری است، همچنین اداراتی که به هنگام حوادث و بحران ها به خصوص در شرایطی که با بحران کرونا مواجه هستیم نقش آفرینی مهم و موثری در مدیریت بیماری کرونا دارند باید در محل کار حضور داشته باشند.
قاسمپور افزود: مدیران کل و معاونان و مدیران ستادی فعلا تا فردا در محل کار حاضر شوند تا شنبه هشتم آذرماه ستاد ملی کرونا در خصوص جزییات تعطیلی دستگاه های اجرایی تصمیم گیری و اطلاع رسانی کند.
وی ادامه داد: در استان فارس از حدود یک ماه پیش با دستور استاندار، دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی در حال انجام است که در شهرهای قرمز یک سوم، شهرهای نارنجی یک دوم و شهرهای زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.
معاون استاندار فارس گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برای فردا موضوع دورکاری را مدیریت کنند، می توانند یک سوم را به یک چهارم و یک پنجم افزایش دهند یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کارکنانی که حضورشان برای خدمت به مردم ضروری است در محل کار حاضر باشند.
قاسمپور افزود: هدف این است که ادارات خلوت تر باشد و کاهش تردد را داشته باشیم و شهرها خلوت تر شود و تجمع ها کمتر شود و همه با هم، دست به دست هم دهیم و با وحدت و همدلی کرونا را شکست دهیم.
وی ادامه داد: امیدواریم مثل ۹ ماه گذشته که با همکاری مردم به خصوص اصناف، استان فارس جزو استان های موفق در بحث مدیریت بیماری کرونا بود، همچنان با همراهی و همکاری مردم با موفقیت این ویروس منحوس را شکست دهیم.