رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز گفت:با مصوبه شورا در موارد ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها برای کمک به قشر ضعیف جامعه محلات محروم و بافت قدیم شیراز مشمول معافیت از پرداخت عوارض می‌شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، گفت: با توجه به افزایش بی حد قیمت زمین و ملک و برای کمک به محلات محروم و بافت قدیم شهر مصوبه‌ای در رابطه با ماده ۱۰۱ برای کمک و مشوقی به مردم در ساخت و ساز‌ها اعمال می‌شود.

ترابی گفت: از آنجا که در بافت‌های فرسوده و محلات کم برخوردار، مردم از سنوات گذشته اقدام به ساخت و ساز کرده اند، و موارد ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در آن رعایت نشده است با مصوبه شورا برای کمک به قشر ضعیف جامعه مشمول معافیت از پرداخت عوارض می‌شوند.

او گفت: شهروندان مشمول این مصوبه می‌توانند به شهرداری‌ها مراجعه و بدون پرداخت عوارض ناشی از اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به عوارض ناشی از اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها تا حدود ۷۵/۴۳ درصد قیمت زمین به این موضوع اختصاص خواهد داشت که با این مصوبه می‌تواند کمک شایانی به مردم برای ساخت و ساز کند.

او گفت: اعضای شورای شهر شیراز به دنبال توسعه عمران و آبادی و توزیع یکسان خدمات در کل کلانشهر شهر شیراز و به ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده درون شهر خواهد بود که با چنین مصوباتی این اهداف محقق خواهد شد.