دکترمحمد هادی ایمانیه، با حضور وزیرکشور به عنوان استاندار جدید فارس معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، آیین تودیع استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید فارس با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در دولت سیزدهم آغاز شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم با بیان این که خدمت در این نظام افتخار بزرگی است و کوچک و بزرگ ندارد گفت : هر فردی که در این نظام و کشور خدمت کند باید به خود ببالد که خداوند به او توفیق داده است؛ هرچند امتحان بزرگی است و باید از آن پیروز و سربلند بیرون بیاید .

وی با اشاره به آغاز به کار محمد هادی ایمانیه استاندار جدید فارس افزود: شخص استاندار به تنهایی نمی تواند به اهداف بلند دست یابد و این مهم، همکاری همه را می طلبد.

وی انسجام را شرط هر حرکت رو به جلو در راستای دستیابی به پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، معنوی و مادی در همه ابعاد و جهات آن دانست و گفت: باید فضای همدلی و همبستگی، همراهی و هم‌راستایی در استان شکل گیرد تا فارس سریع تر در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد.

او با بیان اینکه نامگذاری کلانشهر شیراز و متبرک شدن استان به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش استان و مسئولینش گذاشته، افزود: امروز مرکز ثقل استان باید مسائل فرهنگی و معنوی باشد و علم و ادب در آن موج بزند.

وزیر کشور تصریح کرد: استانی که مقلب به سومین حرم اهل بیت(ع) است، باید مظهر تفاهم، توافق و تعاملات مثبت در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی، نیازها و مطالبات مردم باشد.

وحیدی از استاندار جدید فارس خواست با بهره مندی از ارشادات روحانیون، علما و بزرگان زمینه پیوند دولتی مردمی را فراهم کند، چرا که با تحقق این پیوند مردم سالاری دینی که ترکیبی از مفهوم اجتماعی و سیاسی است، اتفاق می‌افتد. جایی که دقیقا تفاوت ما را با دموکراسی غربی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد : هرجا که دولت و ملت یکی شده ، مردم سالاری دینی نیز محقق شده است .

وزیر کشور با بیان این که مردم سالاری دینی مفهوم اجتماعی و سیاسی دارد گفت:‌ تفاوت مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی در همین است؛ دغدغه مسئولان ما این است که مردم چه نیاز و مشکلی دارند.

به گفته این مقام مسئول، اصلی ترین شعار دولت سیزدهم ، رسیدگی به مشکلات مردم و برطرف کردن مشکلات جامعه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی است.

او تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی دولت اسلامی از بین بردن فاصله بین مردم، مسئولان و حاکمیت است، چرا که دولت اسلامی منتج به جامعه اسلامی، تبلور معنویت، همبستگی، تفاهم و تعاون است و در آن خیرخواهی موج می‌زند. در این فضا است که پیشرفت‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

وحیدی تاکید کرد : مسئولین در دولت اسلامی در میان مردم هستند و مردم حضور مدیران کلان را در میان خود احساس می‌کنند و این موضوع یکی از اصلی ترین اهدافی انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشته‌اند.

او ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی خدمات نوینی به تمامی استان‌های کشور از جمله فارس ارائه شد و شاهد توفیقات متعددی در کشور بودیم و امید است استان فارس در حوزه اقتصاد دانش بنیان و بهداشت و درمان بتواند در کشور الگو باشد.

وحیدی افزود: فارس در حوزه گردشگری مذهبی، درمانی و گردشگری دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است از این رو باید از تمامی پتانسیل‌های موجود در فارس استفاده کرد تا زمینه جذب سرمایه گذاران فراهم شود .

وزیر کشور با تاکید بر اینکه درِ استانداری فارس باید به روی همگان باز باشد، گفت: استاندار، استاندار همه افراد است.

دولت سیزدهم به دنبال تحقق علمی و عملی خدمتگزاری است، لذا در گوشه گوشه استان باید این مهم محقق شود و فارس از نظر رفاهی، اقتصادی، پیشرفت، همبستگی و عدم وجود آسیب‌های اجتماعی سرآمد شود .

وحیدی همچنین از استاندار جدید فارس به عنوان شخصی با ایمان، متدین، با تقوا و پیگیر و تلاشگر یاد کرد و گفت: دکتر ایمانیه از بیت علم و ادب و عامل و عالم است و امروز در این مسئولیت سنگین باید تلاش و بضاعت خود را برای تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) و رشد و پیشرفت به کار بندد.

در پایان این مراسم وزیر کشور ضمن تقدیر از زحمات دکتر عنایت‌الله رحیمی، استاندار سابق فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه را به عنوان استاندار جدید این استان منصوب و معرفی کرد.

عنایت‌الله رحیمی از ۱۷ دی‌ماه ۹۷ حدود سه سال استانداری فارس را بر عهده داشت.

محمدهادی ایمانیه استاندار جدید فارس متولد سال ۱۳۴۱ در شیراز و فوق تخصص گوارش اطفال است.

وی سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بیش از یک دهه در کارنامه خود دارد.

از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی وی می‌توان به مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها و طب سنتی ایرانی و ریاست بیمارستان‌های شهید بهشتی و نمازی شیراز اشاره کرد.