کنش گر اجتماعی کارشناس ارشد حقوق کاظم قبادی سعدی

در شرق شهر شیراز محله‌ای وجود دارد که باشیخ اجل سعدی شیرازی همنام است. وجود آرامگاه سعدی شیرازی به‌عنوان برجسته‌ترین اثر تاریخی وتوریستی لزوم توجه به این محله را ایجاب می‌کند اما یک خیابان در مجاورت آرامگاه شیخ اجل وجود دارد که به محض ورود به آن با منظره‌ای روبه‌رو می‌شویم که گویی به یکی از محلات حاشیه‌ای شیراز پا گذاشته‌ایم.
اوایل دهه هشتاد توسعه ضلع شرقی آرامگاه سعدی شروع و قرار بر احداث خیابانی از ضلع شرقی آرامگاه به سمت دارالرحمه شهرک سعدی یا همان خیابان شهید وفایی شد، سال ۸۶ اولین تملک‌ها صورت گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد اما اکنون پس از گذشت ۱۶ سال هنوز این خیابان به سرانجام نرسیده است و موجبات نارضایتی و ناامنی را در این محل به وجود آورده است. در جدیدترین اقدام از سوی مسئولان امر اواخر اردیبهشت امسال ستون‌های برق جانمایی و نصب شده اما نه فاصله میان قرار گرفتن این ستون‌ها و نه فلسفه وجود این ستون‌ها با پروژه مذکور همخوانی دارد و به عامل ایجاد مشکل ونارضایتی برای مردم تبدیل شده است.

اخیرا شهرداری شیرازدر پی عملیات توسعه آرامگاه سعدی ، قسمتی از پیاده رو وخیابان ضلع منتهی به خیابان بیست متری سعدی را خراب نموده است که را ه عبور و مرور مردم ووسایل نقلیه راتنگ نموده و احتمال تصادف وجود دارد . همه راههای عبوری منتهی به محله سعدی برای رفت وآمد مردم ترافیک زا شده است .

لذا چنانچه وضعیت آرامگاه و خیابان های منتهی به آن به همین منوال پیش برود ،مردم شریف شهرک سعدی مطالبه حقوق شهروندی خودرا از دستگاههای اجرایی پروڑ ه ، به دور از تنش های سیاسی واجتماعی ، با امضاء اهالی محترم شهرک سعدی تقدیم مراجع قضایی در استان خواهند نمود .

کنش گر اجتماعی کارشناس ارشد حقوق کاظم قبادی سعدی