تیم فجر شهید سپاسی شیراز در رقابت های فوتبال دسته یک جام آزادگان، شهرداری همدان را شکست داد.

در این بازی که عصر جمعه در ورزشگاه حافظیه شیراز و از هفته چهاردهم این مسابقات برگزار شد، تیم میزبان با یک گل حریف خود را مغلوب کرد و  به سه امتیاز حساس و شیرین دست یافت.

شاگردان «مهدی رجب زاده» سرمربی تیم فجر با توجه به اینکه دو بازی گذشته خود را با شکست پشت سرگذاشته و صدر جدول را از دست داده بودند، می دانستند که برای دور نماندن از صدر جدول نیاز به برد در این بازی خانگی دارند برای همین هم بازی خوب و منطقی را به نمایش گذاشتند.

بازی منطقی و بدور از احساس میزبان  

نیمه نخست این دیدار فجریها بازی بهتری نسبت به تیم شهرداری همدان که در میانه جدول قرار داشت به نمایش گذشتند اما نتوانستند به گل برسند.

تیم میهمان هم در این نیمه برروی پرتاب بلند اوت و بازی مستقیم سعی داشتند به گل برسند اما بازیکنان فجراجازه ندادند دروازه بازشود و نیمه نخست بدون گل پایان یافت.

در نیمه دوم نیز فجریها باز هم نسبت به تیم میهمان برای بردن انگیزه بیشتری داشتند و خیلی زود هم به گل رسیدند.

گل میزبان 

دقیقه ۴۶ داوود رجبی پاس خوبی را برای حسین مهربان درون محوطه شش قدم ارسال کرد و این بازیکن از اشتباه مدافعان و دروازه بان تیم شهرداری استفاده  و توپ را به گل تبدیل کرد تا فجریها به خواسته خود برسند.

پس ازاینکه فجریها به گل رسیدند بازی را آرام و منطقی دنبال کردند و در ضد حمله ها یکی ۲ فرصت خوب نصیب آآنهاشد که به خوبی بهره نبردند.

در دقایق باقی مانده بازی تیم شهرداری باز هم بر روی بازی مستقیم و پرتاب بلند اوت سعی داشتند گل خورده را جبران کنند و یکی دو بار هم خطرناک ظاهر شدند و حتی تیر دروازه میزبان را به لرزه درآورند اما دفاع منسجم تیمی فجر وآمادگی فرزاد طیبی پور سنگربان این تیم اجازه ندادند میهمان به گل برسد.

تعلل مهاجم فجر و دروازه خالی 

در لحظات پایانی وقت های تلف شده تیم میهمان از تمام ابزارهای خود برای رسیدن به گل استفاده کرد و در یک ضربه کرنر حتی دروازه بان این تیم که برای کمک به مهاجمان تیمش به جلو آمد بود تا گلزنی کند اما اینگونه نشد و نزدیک بوده دروازه اش هم باز شود چرا که  توپ برگشتی به فجریها رسید و در حالی که دروازه خالی بود مهاجم فجر هم تعلل کرد و هم ضربه کم جانی را به توپ زد طوری که دروازه بان تیم میمهان سر  رسید و خطر را دفع کرد.

سرانجام این بازی خوب با نتیجه یک بر صفر به سود تیم فجر پایان یافت و آنها  به رده دوم جدول صعود کردند.

هم اینک پس از پایان هفته چهاردهم تیم شمس آذرقزوین با ۳۰ امتیاز صدرنشین است، فجر سپاسی با ۲۳ و خیبر خرم آباد با ۲۲ امتیاز دوم و سوم هستند.

در انتهای جدول هم تیم خلیج فارس ماهشهر و چوکای تالش قرار دارند و خطر سقوط به دسته دوم انها را تهدید می کند.

مسابقات لیگ دسته یک تعطیل شد 

مسابقات فوتبال دسته یک به دلیل بر گزار ی مسابقات جام جهانی و حضور ایران در انی مسابقات به مدت یک ماه تعطیل شد.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک پس ازکنارگذاشتن تیم پدیده مشهد از جدول رده بندی ۱۷ تیم حضوردارند و پس از انجام ۳۲ بازی تیم های اول و دوم به مسابقات لیگ برتر دوره بیست و سوم صعود خواهند کرد و دو تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.